کمبود این ویتامین موجب بی‌میلی به غذا می‌شود؟

خط سلامت: کاهش اشتها می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین B12 باشد. این ویتامین مهم برای عملکرد صحیح سلول‌های عصبی و تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است. کمبود B12 می‌تواند منجر به خستگی مزمن، ضعف عضلانی، مشکلات گوارشی و حتی اختلالات عصبی شود. بنابراین، اگر متوجه کاهش اشتهای خود شدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا سطح ویتامین B12 شما بررسی شود.

کمبود این ویتامین موجب بی‌میلی به غذا می‌شود؟

کاهش اشتها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B12 باشد که معمولاً در افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند یا مشکلات جذب روده‌ای دارند، بیشتر دیده می‌شود. ویتامین B12 عمدتاً در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات یافت می‌شود. اگر گیاهخوار هستید یا نگران کمبود این ویتامین هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مکمل مناسب برای شما تجویز شود.

به گزارش خط سلامت، در بیش‌تر موارد مصرف ویتامین B باعث افزایش وزن و چاقی نمی‌شود. با این حال افرادی که کمبود ویتامین B۱۲ دارند، ممکن است بعد از شروع مصرف مکمل احساس کنند که وزن‎شان زیاد شده است. جالب است بدانید که از دست دادن اشتها نشانه کمبود ویتامین B ۱۲ است. هنگامی که سطوح این ویتامین نرمال می‌شوند، اشتها باز می‎شود و البته ممکن است مقدار کمی اضافه وزن هم پیدا کنید.

منابع غذایی حاوی نوروبیون

ویتامین‌های B در بیش‌تر مواد غذایی که می‌خوریم، موجود هستند.. برخی از منابع عالی این گروه از ویتامین‌ها عبارت‌اند از:

ــ ماهی سالمون

ــ سبزیجات

ــ تخم‌مرغ

ــ جگر

ــ گوشت گاو

ــ شیر

ــ حبوبات

ــ مرغ و بوقلمون

ــ ماست

ــ غلات

ــ تخمه آفتاب‌گردان

منبع: بهداشت نیوز
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان