نشانه‌هایی دردناک از عفونت گوش

خط سلامت:عفونت گوش معمولاً با تب و درد همراه است و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد. بنابراین، در صورت مشاهده این علائم، مراجعه به پزشک ضروری است.

نشانه‌هایی دردناک از عفونت گوش

عضو هیئت علمی گروه گوش، حلق‌وبینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تأکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت گوش ، گفت: "تب، درد شدید گوش و گاهی اوقات ترشح از گوش، از جمله علائمی است که نشان‌دهنده عفونت گوش می‌باشد. این بیماری اگر درمان نشود، می‌تواند عوارضی جدی به همراه داشته باشد. بنابراین، در صورت مشاهده این علائم، مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی‌بیوتیک تجویزی، بسیار مهم است."

به گزارش خط سلامت، دکتر شریفیان، ضمن بیان این مقدمه که گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با قدمتی ۷۰ ساله منشأ خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و درمانی بوده و با کسب رتبه‌های برتر بورد تخصصی، در سال‌های پیاپی و از جمله سال ۱۴۰۲ افتخارات ارزشمندی را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده افزود: عفونت‌های حاد گوش در بالغین، معمولا توسط یک بیماری زمینه‌ای همچون آلرژی و انحراف بینی شدید، پولیپ بینی و انسداد در بینی در فصل سرما به وجود می‌آیند و نشانه‌های آن با علامت بیماری‌های گوش کودکان مانند گوش درد، افت شنوایی، احساس سنگینی در گوش شباهت دارد.

علائم عفونت های گوش

وی ادامه داد: عفونت‌های گوش، با تب و علائم عمومی یک بیماری تب دار، تظاهرمی کند و پس از معاینات پزشکی، در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویزمی گردد. ضمن اینکه توصیه می‌شود از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک و دیگر درمان‌های جانبی اکیدا خودداری شود، چرا که آن‌ها باعث بوجودآمدن عارضه و مشکلات متعدد می‌شود.

وی در خصوص مشکلات مربوط به گوش در افراد سالخورده نیز گفت: افراد سالمند که به طور ناگهانی دچار گرفتگی و سنگینی گوش می‌شوند، معمولا همزمان دچار گرفتگی بینی در ناحیه پشت بینی که تنها علامت آن، احساس سنگینی و گرفتگی یک طرفه گوش است می‌شوند و این علامت می‌تواند نشان دهنده یک تومور بدخیم باشد؛ لذا کم شنوایی‌های یک طرفه گوش که به تدریج و همزمان با پارگی وسنگینی گوش در فرد سالمند و گاهی در فرد جوان ایجاد می‌شود، علامت یک بدخیمی است، که حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

منبع: بهداشت نیوز
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان