عادت‌هایی که باعث افزایش چربی شکم می‌شوند

خط سلامت: برخی از عادت‌های روزمره که به نظر بی‌ضرر می‌آیند، می‌توانند عامل اصلی تجمع چربی در ناحیه شکم باشند.

عادت‌هایی که باعث افزایش چربی شکم می‌شوند

از نوشابه‌های رژیمی گرفته تا استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی، همگی عادات مخربی هستند که بدون آنکه متوجه شویم، به افزایش چربی دور شکم دامن می‌زنند.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، به بررسی دقیق این عادات و راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید.

6 عادت رایج که باعث تجمع چربی در ناحیه شکم می شوند

برخی از مهم ترین عادت هایی که باعث افزایش چربی در ناحیه شکم می شوند، عبارتند از:

مصرف نوشابه‌های رژیمی

با وجود برچسب "رژیمی" و وعده کالری صفر، نوشابه‌های رژیمی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که می‌توانند باعث افزایش سطح قند خون و در نتیجه تبدیل آن به چربی در ناحیه شکم شوند.

حواسپرتی هنگام غذا خوردن

خوردن غذا در جمع دوستان و خانواده می‌تواند باعث افزایش مقدار غذایی شود که مصرف می‌کنیم. همچنین، حواس‌پرتی حین غذا خوردن در جمع، مانع از احساس سیری به موقع می‌شود.

وابستگی به شبکه‌های اجتماعی

گذراندن زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه قبل از خواب، می‌تواند باعث اختلال در خواب و کاهش متابولیسم شود. همچنین، خوردن غذا حین استفاده از گوشی همراه، باعث پرخوری می‌شود و احتمال تجمع چربی در ناحیه شکم را افزایش می دهد.

عجله در خوردن

خوردن سریع غذا، باعث می‌شود مغز سیگنال سیری را دیرتر دریافت کند و در نتیجه، کالری بیشتری مصرف شود.

ظروف بزرگ و نمایش غذا

استفاده از ظروف بزرگ و نمایش دائمی مواد غذایی( مثل دیدن ویدئوهای آشپزی در فضای مجازی)، باعث می‌شود بیشتر از مقدار مورد نیاز غذا بخوریم.

شام دیرهنگام و خوابیدن بلافاصله بعد از غذا

خوردن شام دیرهنگام و خوابیدن بلافاصله بعد از آن، فرصت سوزاندن کالری‌های مصرف شده را از بدن می‌گیرد و باعث افزایش چربی شکم می‌شود.

 

با تغییر این عادت‌ها و اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر، می‌توان به کاهش چربی شکم و بهبود سلامت عمومی دست یافت. مهم‌ترین نکته، آگاهی از عادت‌های مخرب و جایگزینی آن‌ها با عادت‌های سالم است.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان