8 پروبیوتیک برتر برای سلامت روده

خط سلامت: پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که به بهبود عملکرد روده کمک می‌کنند. این باکتری‌ها به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می‌شوند و می‌توانند از طریق مکمل‌ها نیز دریافت شوند.

8 پروبیوتیک برتر برای سلامت روده

مصرف منظم غذاهای حاوی پروبیوتیک می‌تواند به بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها کمک کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب ضمن معرفی فواید پروبیوتیک ها، برخی از مهم ترین منابع غذایی حاوی این باکتری های مفید را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

چرا پروبیوتیک‌ها برای سلامتی مفید هستند؟

روده انسان میزبان میلیاردها باکتری است. این باکتری‌ها در حفظ سلامت نقش بسیار مهمی دارند. باکتری‌های مفید به هضم غذا، تولید ویتامین‌ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. اما عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، استرس و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند تعادل باکتری‌های مفید و مضر در روده را بر هم بزنند. پروبیوتیک‌ها با تقویت باکتری‌های مفید، به بازیابی این تعادل کمک می‌کنند.

مهم ترین مواد غذایی حاوی پروبیوتیک

ماست

یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع پروبیوتیک است. ماست به بهبود هضم، تقویت استخوان‌ها و کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند.

کیمچی

این غذای کره‌ای تند و تخمیر شده، سرشار از پروبیوتیک‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کیمچی به بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک می‌کند.

ترشی 

ترشی‌های تخمیر شده (نه ترشی‌های تهیه شده با سرکه) حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی هستند که به هضم غذا کمک می‌کنند.

کفیر

این نوشیدنی تخمیر شده لبنی، سرشار از پروبیوتیک‌ها و ویتامین‌ها است. کفیر به بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش علائم آلرژی کمک می‌کند.

دوغ

دوغ سنتی حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی است که به هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

کامبوجا

این نوشیدنی تخمیر شده چای، حاوی پروبیوتیک‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. کامبوجا به بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش وزن کمک می‌کند.

فواید مصرف پروبیوتیک‌ها

بهبود هضم

تقویت سیستم ایمنی

کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر

کاهش التهاب

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان روده بزرگ

بهبود سلامت روان

اگر قصد دارید از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، توجه داشته باشید که همه غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک نیستند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان