ارتباط بین گوشت قرمز و فرآوری شده عامل سرطان جوانان

خط سلامت: یک تحقیق تازه نشان می‌دهد مصرف زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد جوان افزایش دهد. این کشف مهم، بر اساس بررسی متابولیت‌های خون در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ در سنین مختلف، صورت گرفته است.

ارتباط بین گوشت قرمز و فرآوری شده عامل سرطان جوانان

محققان دریافتند افراد جوان مبتلا به سرطان روده بزرگ ، سطوح بالاتری از متابولیت‌های خاصی دارند که با هضم پروتئین مرتبط هستند. این متابولیت‌ها به طور معمول در افرادی که گوشت قرمز و فرآوری شده زیادی مصرف می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش خط سلامت محققان معتقدند تغییرات ساده در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.

مصرف گوشت قرمز و افزایش خطر سرطان روده بزرگ

اخیرا یک مطالعه نشان داده است مصرف زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد جوان افزایش دهد.

این مطالعه به طور خاص روی افراد جوان مبتلا به سرطان روده بزرگ تمرکز کرده است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند.

محققان در نظر دارند یافته‌های خود را روی گروه بزرگتری از بیماران تایید کنند و سپس به بررسی تاثیر تغییر رژیم غذایی یا مصرف داروها بر کاهش متابولیت‌ها بپردازند.

این مطالعه یک بار دیگر اهمیت تغذیه سالم و کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را در پیشگیری از سرطان روده بزرگ تاکید می‌کند. پزشکان نیز باید به بیماران خود در مورد این ارتباط هشدار دهند و آنها را به تغییر سبک زندگی تشویق کنند.

در نهایت، این تحقیق نشان می‌دهد با انتخاب‌های غذایی آگاهانه، می‌توانیم نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ایفا کنیم.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان