بهترین روش تهیه پودر شربت خانگی

خط سلامت: پودر شربت خانگی، یک روش آسان و جذاب برای تهیه شربت‌های طبیعی و خوش طعم است که می‌توانید در تمام طول سال از آن‌ها لذت ببرید.

بهترین روش تهیه پودر شربت خانگی

با تهیه پودر شربت خانگی ، می‌توانید از کیفیت و مواد اولیه استفاده شده در نوشیدنی خود مطمئن باشید. با درست کردن پودر شربت در خانه، از وجود مواد افزودنی و رنگ‌های مصنوعی در شربت‌های خود مطمئن خواهید بود و می‌توانید با استفاده از انواع میوه‌های فصل، طعم‌های متنوعی را تجربه کنید.

به گزارش خط سلامت تهیه پودر شربت بسیار ساده است و به زمان زیادی نیاز ندارد. تنها کافیست میوه‌های مورد علاقه خود را خشک کرده و سپس آن‌ها را به همراه شکر آسیاب کنید. پودر شربت خانگی را می‌توانید در ظروف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در هر زمان که تمایل داشتید، با افزودن آب سرد یا گرم، یک لیوان شربت تازه و طبیعی برای خود درست کنید.

پودر شربت خانگی علاوه بر طعم دلپذیرش، فواید دیگری نیز دارد. این پودر سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت کلی کمک کند. همچنین، پودر شربت یک جایگزین سالم و طبیعی برای نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی است.

طرز تهیه پودر شربت خانگی

مواد لازم

آلبالو (انبه، هلو، توت فرنگی، پرتقال و...): ۱ کیلو

شکر: نیم کیلو

طرز تهیه

برای درست کردن این پودر شربت، ابتدا هسته‌های آلبالو را خارج کنید. آلبالو‌ها را روی سینی فر بریزید و به مدت ۱ ساعت داخل فر قرار بدهید تا آب آلبالو کاملا کشیده شود، سپس آلبالو‌ها را به مدت ۲ تا ۳ روز جلوی آفتاب بگذارید تا کاملا خشک شود.

در مرحله بعد آلبالوی خشک شده را همراه با شکر داخل دستگاه آسیاب بریزید و چند دقیقه بزنید تا آلبالو و شکر به صورت یکدست با هم پودر شوند. در آخر پودر شربت را الک کنید و داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید.

برای استفاده می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرپر از پودر شربت را داخل لیوان بریزید و به آن آب سرد و یخ اضافه کنید و هم بزنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ـ برای درست کردن پودر شربت می‌توانید از هر نوع میوه مثل انبه، گیلاس، پرتقال، توت فرنگی، هلو و... استفاده کنید. دقت کنید که باید هسته میوه‌هایی را که هسته دارند، حتما خارج کنید. میوه‌ها باید کاملا خشک شوند، در غیر این صورت بعد از پودر شدن حالت چسبنده پیدا می‌کند و به مرور زمان کپک می‌زند.

۲ـ میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد. اگر شربت شیرین دوست دارید، می‌توانید میزان شکر را بیشتر کنید.

۳ ـ می‌توانید از قرار دادن میوه‌ها داخل فر صرف‌نظر کنید و میوه‌ها را از همان اول جلوی آفتاب قرار بدهید تا خشک شود یا میوه را با دستگاه میوه خشک‌کن، خشک کنید.

منبع:فرارو
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان