تأثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش جنین های مرده

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان داده است زندگی در نزدیکی مناطقی که از آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود، به ویژه در دوران بارداری، می‌تواند خطر مرده‌زایی را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

تأثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش جنین های مرده

محققان دانشگاه علوم بهداشتی آریزونا در تحقیقات خود دریافتند قرار گرفتن در معرض برخی آفت‌کش‌ ها، به‌ویژه در سه ماهه اول بارداری و حتی قبل از آن، با افزایش خطر تولد نوزاد مرده مرتبط است.

به گزارش خط سلامت این مطالعه که روی بیش از یک میلیون تولد در آریزونا انجام شده، نشان می‌دهد زندگی در فاصله کمتر از نیم کیلومتر از محل استفاده آفت‌کش‌ها، خطر مرده‌زایی را به طور قابل توجهی بالا می‌برد.

استفاده از آفت کش ها و افزایش خطر مرده زایی

آفت‌کش‌هایی که بیشترین ارتباط را با افزایش خطر مرده‌زایی داشتند، شامل ارگانوفسفره‌ها، پیرتروئیدها و کاربامات‌ها بودند. این مواد شیمیایی که برای کنترل آفات در کشاورزی و سایر صنایع استفاده می‌شوند، می‌توانند از طریق تنفس، پوست و مصرف مواد غذایی وارد بدن شوند.

محققان هشدار می‌دهند جنین در حال رشد به دلیل حساسیت بیشتر به مواد سمی، در برابر اثرات مخرب آفت‌کش‌ها آسیب‌پذیرتر است. همچنین، تغییرات فیزیولوژیکی در دوران بارداری باعث می‌شود که زنان باردار بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی باشند.

این مطالعه بر اهمیت کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و توسعه استراتژی‌هایی برای محافظت از سلامت مادران باردار و جنین‌ها تأکید می‌کند. محققان توصیه می‌کنند زنان باردار و افرادی که قصد بارداری دارند، از زندگی در مناطقی که از آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود، اجتناب کنند و در مصرف مواد غذایی ارگانیک دقت بیشتری داشته باشند.

نتایج این تحقیق زنگ خطری برای سلامت عمومی است و نشان می‌دهد که آلودگی محیطی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت مادر و جنین داشته باشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان