تأثیر ژن‌های دوستان دبیرستانی بر زندگی آینده تان

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ژن‌های دوستان دبیرستانی شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان و احتمال بروز اعتیاد در بزرگسالی داشته باشد.

تأثیر ژن‌های دوستان دبیرستانی بر زندگی آینده تان

پژوهشگران دانشگاه راتگرز دریافتند شباهت ژنتیکی بین نوجوانان می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال ابتلای آن‌ها به اختلالاتی مانند افسردگی ، اضطراب و اعتیاد به مواد مخدر را در آینده افزایش دهد.

به گزارش خط سلامت این یافته تلویحا به این نکته اشاره دارد که دوستان شما، به خصوص در دوران دبیرستان، می‌توانند نقش مهمی در شکل‌گیری سلامت روان و سبک زندگی شما ایفا کنند.

ژنتیک دوست ها چگونه سلامت روان تان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

دانشمندان هنوز دقیقاً نمی‌دانند که چرا این اتفاق می‌افتد. یکی از احتمالات این است که ژن‌ها رفتار ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و دوستان با رفتارهای مشابهی را به خود جذب می‌کنند. به عنوان مثال، افرادی که مستعد ابتلا به افسردگی هستند، ممکن است به سمت دوستان دیگری با همین ویژگی جذب شوند.

نتایج این تحقیق چه معنایی دارد؟

انتخاب دوستان در دوران نوجوانی بسیار مهم است. دوستان می‌توانند تأثیر مثبتی یا منفی بر سلامت روان و سبک زندگی ما داشته باشند.

برای پیشگیری و درمان اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و اعتیاد، باید به مداخلات اجتماعی و شبکه‌ای بیشتر توجه کنیم. تمرکز صرف بر افراد به تنهایی کافی نیست.

تأثیر دوستان بر سلامت روان و سبک زندگی ما می‌تواند تا سال‌ها ادامه داشته باشد. حتی پس از ترک مدرسه، دوستان قدیمی همچنان می‌توانند بر زندگی ما تأثیر بگذارند.

این مطالعه نشان می‌دهد ژن‌ها و محیط اجتماعی ما به طور پیچیده‌ای با هم در ارتباط هستند. دوستان دبیرستانی ما می‌توانند نقش مهمی در شکل‌گیری آینده ما ایفا کنند. بنابراین، انتخاب دوستان آگاهانه و ایجاد روابط سالم و مثبت، می‌تواند به بهبود سلامت روان و کیفیت زندگی ما کمک کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان