10 خاصیت مهم چای کرک

خط سلامت: نوشیدن یک فنجان نوشیدنی، اولین قدم بسیاری از افراد در سراسر جهان برای شروع یک روز پربار است. حدود ۲ میلیارد نفر هر روز این روال را تکرار می‌کنند.

10 خاصیت مهم چای کرک

یکی از محبوب ترین چای هایی که در جهان مرسوم است چای کرک یا چای کاراک است. چای کرک یک چای شیرین و مقوی است که به همین دلیل در سراسر جهان به شهرت رسیده است.

به گزارش خط سلامت چای کرک سبکی از چای ماسالا است که منشاء اصلی آن کشور هند است. در زبان هندی چای کرک به معنی چای مقوی است.

چای کرک چیست؟

چای کرک یا چای کاراک (karak tea) هندی یک چای معطر و پر ادویه است که معمولا با شیر ترکیب میکنند. که به دلیل طعم بی نظیرش در سراسر جهان شهرت دارد. به طور گسترده ای در هند پاکستان قطر امارات متحده عربی و در کشورهای خاورمیانه‌ای و عربی با نام چای کرک یا کاراک هم نامیده شده است.

این ترکیب به سرعت تبدیل به نوشیدنی محبوب در کشور امارات متحده عربی تبدیل شد. حتی شما در این کشور کافه هایی را خواهید دید با عنوان کافه چای که در طول شب و روز به سرو این چای گرم می پردازند.

چای کرک از چه چیزی تهیه می شود؟

طعم این چای با توجه به منطقه ای که در آن سرو میشود متفاوت است اما ترکیبات اصلی آن شامل: آب یا شیر (شیر کامل – شیر تغلیظ شده یا تبخیر شده یا پودر شیر (کافی میت))، ادویه ها : هل، زنجبیل، دارچین و ..، زعفران، شکر، پایه چای سیاه قوی و مرغوب، انیسون یا بادیان ستاره ای، جینسینگ،میخک و…هستند.

منبع: آسیا نیوز
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان