خواص مصرف سرکه سیب قبل از خواب در طب سنتی

خط سلامت: سرکه سیب با طعم ترش و تیز، از دیرباز به عنوان چاشنی، ماده نگهدارنده و حتی داروی خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در سال‌های اخیر، محبوبیت سرکه سیب به طور چشمگیری افزایش یافته و به عنوان معجونی برای سلامتی و تناسب اندام معرفی می‌شود.

خواص مصرف سرکه سیب قبل از خواب در طب سنتی

نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب، فواید متعددی برای سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت برخی مطالعات نشان داده اند نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند که این امر می تواند به نوبه خود به کاهش وزن کمک کند. سرکه سیب همچنین می تواند احساس سیری را افزایش داده و اشتها را کاهش دهد، که می تواند به کاهش کالری دریافتی و در نهایت لاغری کمک کند.

خواص مصرف سرکه سیب قبل از خواب

بهبود کیفیت خواب

سرکه سیب حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به بدن در تولید ملاتونین، هورمون خواب کمک می کند. ملاتونین به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن کمک می کند و می تواند به شما در داشتن خوابی عمیق تر و آرام تر کمک کند.

سم زدایی بدن

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی خود می تواند به سم زدایی بدن و پاکسازی کبد کمک کند. همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند و از نفخ و یبوست جلوگیری کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این خواص می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها کمک کند.

کاهش کلسترول

برخی مطالعات نشان داده اند که سرکه سیب می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) در خون کمک کند. این امر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

نحوه مصرف سرکه سیب قبل از خواب

برای مصرف سرکه سیب قبل از خواب، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید. می توانید این مخلوط را 30 دقیقه قبل از خواب بنوشید.

نکات مهم

همیشه سرکه سیب را با آب رقیق کنید. نوشیدن آن به صورت غلیظ می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

از مصرف بیش از حد سرکه سیب خودداری کنید. حداکثر دوز توصیه شده 15 تا 30 میلی لیتر در روز است.

اگر باردار هستید یا شیر می دهید، قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید.

اگر شرایط سلامتی خاصی دارید، قبل از مصرف سرکه سیب با پزشک خود مشورت کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان