ویتامین B6 علائم کدام بیماری روانی را کاهش می دهد؟

خط سلامت: ویتامین B6، که به نام پیریدوکسین نیز شناخته می شود، یک ویتامین ضروری است که نقش حیاتی در سلامت کلی بدن، به ویژه سلامت روان ایفا می کند.

ویتامین B6 علائم کدام بیماری روانی را کاهش می دهد؟

ویتامینB6 در طیف وسیعی از عملکردهای مغزی از جمله متابولیسم سلول های عصبی، تولید انتقال دهنده های عصبی و تنظیم خلق و خو نقش دارد.

به گزارش خط سلامت کمبود ویتامین B6 با اختلال در حافظه و توانایی های یادگیری، خلق و خوی افسرده و افسردگی واقعی همراه است.

نقش ویتامین B6 در بیماری های روانی

تیمی از محققان دانشگاه پزشکی وورتسبورگ، متوجه شدند جلوگیری از تخریب درون سلولی، راهی برای افزایش موثر سطح ویتامین B6 در سلول ها است.

محققان در مطالعه خود ماده ای به نام دی هیدروکسی فلاون (Dihydroxyflavone) را شناسایی کردند که می تواند آنزیمی به نام پیریدوکسال فسفاتاز را مهار کند. این آنزیم مسئول تجزیه ویتامین B6 در سلول ها است.

مهار پیریدوکسال فسفاتاز با دی هیدروکسی فلاون منجر به کاهش تجزیه ویتامین B6 و افزایش سطح آن در سلول های عصبی شد. این امر در مطالعات قبلی نشان داده شده است که می تواند فرآیندهای یادگیری و حافظه را در مدل های بیماری های روانی بهبود بخشد.

این یافته ها نشان می دهد که دی هیدروکسی فلاون می تواند به عنوان یک درمان جدید برای اختلالات روانی که با کمبود ویتامین B6 مرتبط هستند، مورد بررسی قرار گیرد. تحقیقات بیشتر برای تأیید اثربخشی این ماده در انسان و یافتن دوزهای ایمن و موثر آن مورد نیاز است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان