رنگ پوست تخم مرغ چه خاصیت و فایده غذایی را نشان می دهد؟

خط سلامت: رنگ پوست تخم مرغ هیچ ارتباطی با کیفیت، طعم یا ارزش غذایی آن ندارد. در واقع، تنها چیزی که رنگ پوست تخم مرغ را تعیین می کند نژاد مرغ است که آن را گذاشته است.

رنگ پوست تخم مرغ چه خاصیت و فایده غذایی را نشان می دهد؟

رنگ پوست تخم مرغ ارتباطی با کیفیت آن ندارد. مرغ هایی با پرهای سفید معمولاً تخم مرغ های سفید می گذارند، در حالی که مرغ هایی با پرهای قهوه ای یا قرمز تخم مرغ های قهوه ای می گذارند.

به گزارش خط سلامت نژادهای مختلف مرغ می توانند تخم مرغ هایی با طیف وسیعی از رنگ ها، از جمله آبی، سبز، صورتی و حتی بنفش تولید کنند. این رنگ ها به دلیل وجود رنگدانه های مختلف در پوسته تخم مرغ ایجاد می شوند.

بنابراین، دفعه بعد که به دنبال خرید تخم مرغ هستید، به رنگ پوست آن ها توجه نکنید. به جای آن، به دنبال تخم مرغ هایی باشید که تازه و از یک منبع قابل اعتماد باشند.

نکاتی در رابطه با رنگ پوست تخم مرغ

در اینجا چند نکته دیگر در مورد رنگ پوست تخم مرغ آورده شده است:

رنگ پوست تخم مرغ می تواند با گذشت زمان تغییر کند. به عنوان مثال، تخم مرغ های قهوه ای ممکن است با گذشت زمان به رنگ قهوه ای روشن تر درآیند.

رژیم غذایی مرغ می تواند بر رنگ پوست تخم مرغ تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، مرغ هایی که غذای حاوی کاروتنوئید بیشتری می خورند، ممکن است تخم مرغ هایی با رنگ زرد عمیق تری داشته باشند.

 پوسته های تخم مرغ با لکه های قهوه ای یا آبی بی خطر هستند. این لکه ها به دلیل تجمع رنگدانه ها در پوسته ایجاد می شوند.

آیا زرده های پر رنگ تر نشان دهنده ارزش غذایی بالاتر هستند؟

رنگ زرده تخم مرغ از زرد کم رنگ تا نارنجی پررنگ متغیر است و هیچ ارتباطی با نژاد مرغ ندارد. در واقع، رژیم غذایی مرغ تنها عامل تعیین کننده رنگ زرده تخم مرغ است.

مرغ هایی که با خوراک حاوی رنگدانه های زرد و نارنجی مانند ذرت، فلفل دلمه ای و گل همیشه بهار تغذیه می شوند، زرده های پررنگ تری خواهند داشت. این رنگدانه ها، کاروتنوئید نامیده می شوند و نوعی آنتی اکسیدان هستند.

باورهای غلط در مورد رنگ زرده تخم مرغ

برخی از باورهای غلط رایج در مورد رنگ زرده تخم مرغ عبارتند از:

زرده های پررنگ تر مغذی تر هستند: در حالی که زرده های پررنگ ممکن است حاوی کاروتنوئیدهای بیشتری باشند، اما هیچ ارتباطی با محتوای کلی ویتامین ها و مواد معدنی تخم مرغ ندارند.

تخم مرغ های ارگانیک همیشه زرده های پررنگی دارند: رنگ زرده تخم مرغ به رژیم غذایی مرغ بستگی دارد، نه اینکه آیا ارگانیک باشد یا خیر.

مرغ های محلی همیشه زرده های پررنگی دارند: مانند تخم مرغ های ارگانیک، رنگ زرده تخم مرغ های محلی نیز به رژیم غذایی مرغ بستگی دارد.

در نهایت، رنگ زرده تخم مرغ هیچ ارتباطی با کیفیت، طعم یا ارزش غذایی آن ندارد. بنابراین، دفعه بعد که به دنبال خرید تخم مرغ هستید، به رنگ زرده آن ها توجه نکنید. به جای آن، به دنبال تخم مرغ هایی باشید که تازه و از یک منبع قابل اعتماد باشند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان