موز با معده خالی سم است؟ / دروغی که سلامتی شما را به خطر می‌اندازد!

خط سلامت: خوردن موز با معده خالی نه تنها برای سلامتی مضر نیست؛ بلکه به تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز کمک می کند.

موز با معده خالی سم است؟ /  دروغی که سلامتی شما را به خطر می‌اندازد!

موز ، یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان است که به دلیل طعم لذیذ و ارزش غذایی بالا، انتخابی ایده‌آل برای صبحانه یا میان وعده می باشد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب، به بررسی فواید و ارزش غذایی موز می‌پردازیم و به سوالاتی نظیر اینکه آیا خوردن موز با معده خالی مفید است یا خیر، پاسخ می‌دهیم.

فواید موز برای سلامتی

موز حاوی چندین ویتامین، از جمله ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین K ، تیامین ، ریبوفلاوین، نیاسین ، پیریدوکسین ، بیوتین و فولات، همراه با چندین ماده معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، سلنیوم، منیزیم، منگنز، سدیم، ید ، و فسفر است.

بیشتر موزها بزرگتر از 100 گرم هدستن، بنابراین به طور متوسط ​​110 کالری، 1 گرم پروتئین، 28 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر غذایی و 450 میلی گرم پتاسیم را تامین می کند. موز انرژی قابل توجهی دارد اما پروتئین یا چربی کمی دارد. 

موز همچنین حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها، ترکیبات فنلی و کاروتنوئیدها است. این فیتوکمیکال ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و سایر فواید سلامتی هستند.

خوردن موز با معده خالی

میوه ها برای خوردن در صبح مفید هستند و بخش مهمی از یک صبحانه سالم هستند. شما باید پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز داشته باشید، بنابراین می توانید یک موز را به غلات صبحانه خود اضافه کنید، آن را در اسموتی ترکیب کنید یا به تنهایی میل کنید. موز می تواند به داشتن یک صبحانه سالم سرشار از فیبر و کم نمک کمک کند.

خوردن هر چیز تند یا سرخ شده می تواند به طور مشابه باعث گاستریت و سوزش سر دل در شب شود. با این حال، موز برای معده تسکین دهنده است و دارای خواص ضد اسیدی است. علاوه بر این، یکی از فلاونوئیدهای آن، لئوسیانیدین، ضخامت لایه مخاطی معده را افزایش می دهد و از زخم محافظت می کند.

موز افزودنی مغذی به صبحانه شماست. این میوه قندهای طبیعی، فیبر، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان