آسیب هایی که دمای بالای هوا بر پوست ما وارد می کند

خط سلامت: هیچ شکی نیست که آب و هوا تاثیر مستقیمی بر روی پوست دارد. هوا در کنار عوامل موثر دیگر مثل ژنتیک ، میکاپ، نوع پوست و میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید عاملی برای تعیین زیبایی پوست شما هستند . مثلا بعضی از افراد در فصل تابستان پوست چرب تری دارند و در ماه های سرد سال دچار پوسته پوسته شدن پوست می شوند.

آسیب هایی که دمای بالای هوا بر پوست  ما وارد می کند

در هوای گرم پوست از حالت طبیعی به سمت پوست چرب متمایل می شود.  چربی بیشتری داخل پوست محفوظ نگه داشته می شود.  حتی ممکن است با میکاپ ترکیب شود و به اندازه ای که می خواهید پوست زیبایی را برای شما ایجاد نکند. 

به گزارش خط سلامت معمولا آفتاب سوختگی نیز در این زمان ها بیشتر است و همچنین احتمال ابتلا به مشکلاتی از جمله سرطان پوست به دلیل شدت نور خورشید افزایش پیدا می کند.

پوست چگونه بدن را خنک نگه می دارد

زمانی که هوا گرم است ، پوست می خواهد بدن را خنک نگه دارد ، گرمای اضافه داخل بدن از طریق گشاد شدن رگ های خونی روی سطح پوست آزاد می شوند.  بنابراین پوست حالت سرخ پیدا می کند، غده های عرقی هم عرق بیشتری تولید می کنند تا آب را به سطح پوست بیاورند و آن را خنک کنند.

متاسفانه فرایند طبیعی خنک کردن پوست در هوایی با رطوبت بالا خیلی خوب عمل نمی کند. هوای مرطوب و سنگین عاملی برای فرار کردن آسان عرق از پوست می شود و گرما را به دام می اندازد. زمانی هم که پوست این مواد را آزاد می کند ، پدیده های طبیعی پوست از حالت چسبناک به آبکی تبدیل می شود، با عرق به دام افتاده ترکیب می گردند و منافذ پوستی بسته می شوند و التهاب رخ خواهد داد .

دمای بالا می‌تواند تأثیرات متنوعی بر پوست انسان داشته باشد:

تحریک و سوختگی

اگر دمای هوا بسیار بالا باشد، ممکن است پوست تحریک شده و حتی سوختگی خفیفی در اثر تماس مستقیم با سطح داغ بیرونی (مانند فلزات گرم، آسفالت گرم و غیره) ببیند.

خشکی

هواهای گرم و خشک می‌تواند باعث خشک شدن پوست شود، زیرا رطوبت طبیعی پوست با تبخیر سریع‌تر کمتر می‌شود. این ممکن است به ویژه در مناطقی که هوا خشک است، تأثیرگذار باشد.

تعریق

در دماهای بالا، بدن ما برای خنک شدن بیشتر تعریق می‌کند، که می‌تواند منجر به خراشیدگی و تحریک پوست شود، به‌ویژه اگر پوست با مواد شیمیایی مختلط شود که تعریق را نرم‌تر کند.

آسیب UV

هوای گرم و آفتاب یکی از عوامل اصلی آسیب پوست است. تحت تابش مستقیم آفتاب، پوست ممکن است به آسیب‌های مختلفی مانند سوختگی‌های آفتابی و پیری زودرس از آفتاب (فتوآیجینگ) دچار شود. این مسائل می‌توانند به طور قابل توجهی به سلامت و ظاهر پوست آسیب برسانند.

اختلالات پوستی

دمای بالا می‌تواند به عوارض پوستی مانند جوش‌ها، تحریکات و التهابات پوستی (مانند اگزما و پسوریازیس) منجر شود، به‌ویژه اگر شخص دارای حساسیت‌های پوستی باشد.

تغییرات رنگ پوست

تحت تابش طولانی‌مدت آفتاب، ممکن است رنگ پوست تغییر کند و لکه‌های خورشیدی شکل بگیرد، که این نکته می تواند شامل ارث است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان