چرا قدیمی ها در ظروف گلی آب و غذا می خوردند!

خط سلامت: استفاده از ظروف گلی به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری غذا و آب، تا هزاران سال پیش به دوران زمانی بازمی‌گردد که انسان‌ها شکل‌دهی به سرزمین‌های خود آغاز کردند. ظروف گلی، از خاک تهیه می‌شدند و با کوبیدن و ریختن خاک در قالب‌های مخصوص شکل‌داده می‌شدند.

چرا قدیمی ها در ظروف گلی آب و غذا می خوردند!

نخستین ظروف گلی که کشف شده‌اند، به دوران نیولیتیک (حدود ۱۰ هزار سال پیش) در منطقه‌هایی مانند خاورمیانه، آسیای میانه و آفریقا برمی‌گردد. این ظروف نه تنها برای نگهداری غذا استفاده می‌شدند بلکه به عنوان ابزارهای پخت و پز هم مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

به گزارش خط سلامت با گذر زمان، تکنولوژی تولید ظروف گلی بهبود یافته و محصولات متنوعی از آن‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند. امروزه نیز ظروف گلی به عنوان یک گزینه محبوب برای افرادی که به دنبال گزینه‌های طبیعی‌تر و کمتر آلوده هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب مزایا و مضرات خوردن غذا و آب د رظروف گلی را معرفی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از ظروف گلی

حفظ طعم و خواص

ظروف گلی، به دلیل خواص خاص خود، می‌توانند بهترین طعم غذا و آب را حفظ کنند و از افتادن هرگونه طعم ناخوشایندی جلوگیری کنند.

ظروف گلی

مناسب برای محیط زیست

برخی ظروف گلی از موادی مانند خاک، ماسه و طبیعتاً تجدیدپذیر هستند، بنابراین در مقایسه با ظروف پلاستیکی، به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند.

نیروی نفوذی طبیعی

بسیاری از ظروف گلی از خواص نفوذی طبیعی برخوردارند که می‌تواند به بهترین حالت طعم و خواص غذا کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان