بعد از تشخیص سرطان سینه چه مسئله های روانی اتفاق می افتد؟

خط سلامت: تشخیص سرطان سینه تأثیر زیادی بر زندگی فرد و زندگی افرادی که شبکه حمایتی آنها را تشکیل خواهند داد، دارد.

 بعد از تشخیص سرطان سینه چه مسئله های روانی اتفاق می افتد؟

فرد مبتلا به سرطان سینه احساس ترس، خشم، غم، گناه، درماندگی و اضطراب دارد و این احساس در خانواده و دوستان نیز وجود دارد.

به گزارش خط سلامت درک این نکته مهم است که عزیزان فرد مبتلا به سرطان سینه احساسات خود را در مورد تشخیص و درمان مدیریت سرطان سینه کنند. 

ارتباط مداوم در مورد احساسات و نیازها به فرد و کسانی که به آنها اهمیت می دهند کمک می کند تا در طول مسیر درمان در مسیر خود بمانند.

تشخیص سرطان سینه

هنگامی که سرطان سینه تشخیص داده شد، فرد باید در مورد وضعیت خود تحقیق کرده و پوشش مراقبت های بهداشتی خود را بررسی کند. اغلب عزیزان فرد در تلاش برای یافتن اطلاعاتی در مورد آنچه باید انتظار داشته باشند و بهترین راه برای کمک به فرد هستند.

فرد باید اطمینان حاصل کند اطلاعات مربوط به تشخیص سرطان سینه، خدمات پزشکی در دسترس و به ‌روز رسانی‌ های بهداشتی مداوم با افراد نزدیک به اشتراک گذاشته می ‌شود. این به آنها کمک می کند تا بدانند فرد به چه چیزی نیاز دارد و از ناشناخته ها نترسند.

بهتر است فرد از یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده دعوت کند تا هنگام رفتن نزد پزشک او را همراهی کند. آنها از پزشک فرد سؤال می کنند و یادداشت برداری می کنند تا به فرد کمک کنند جزئیات کلیدی را به خاطر بسپارد. آنها فرصتی برای یادگیری خواهند داشت. 

انطباق پذیری 

یکی از کاربردی ترین مسائلی که خانواده فرد با آن مواجه خواهد شد، نحوه مدیریت وظایف روزانه و فعالیت های هفتگی در حین گذراندن دوره درمان است.

فرد باید به یاد داشته باشد هرکسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. به عنوان مثال، صحبت کردن با برخی افراد در مورد احساسات آسان تر است، برخی دیگر در خنداندن بهترین هستند، و برخی در مراقبت از کودک، تهیه غذا یا انجام امورات مهارت دارند.

فرد بهتر است سعی کند وظایف مناسب را برای افراد مناسب انتخاب کند. اگر احساس می کند که کسی با کاری که متعهد به انجام دادن آن است در حال مبارزه است، دفعه بعد همه چیز را تغییر دهد. می تواند لیستی از چیزهایی که در مورد آنها به کمک نیاز دارد تهیه کند و به دیگران اجازه دهد از بین آنها انتخاب کنند.

فرد خیلی چیزها را مدیریت می کند، اما باید برای افرادی که از او حمایت می کنند وقت بگذارد و از آنها قدردانی کند و نگذارد آنها از زندگی یا سلامتی خود غافل شوند.

حفظ ارتباط

با گذراندن دوره درمان، نیازهای فرد تغییر خواهد کرد. فرد گاهی در چند هفته بیشتر از قبل به کمک نیاز دارد. صحبت در این باره با خانواده و دوستان مهم است. بحث کردن در مورد برخی چیزها سخت یا ناخوشایند است، اما بهتر است قبل از تبدیل شدن به مسائل بزرگ تر، زود تر مطرح شود.

صحبت کردن

تغییر مسئولیت ها و نحوه انطباق با نقش های جدید خانواده در مورد وظایف روزانه، کارها، رویداد ها و فعالیت ها.

با توجه به نیازهای شخصی، وضعیت ذهنی و محدودیت‌های جسمی، انتظارات درستی را برای آنچه همه قادر به انجام آن هستند، تعیین شود.

مسائل مالی، از جمله نحوه پرداخت هزینه های بالقوه پزشکی و هزینه های زندگی.

افکار در مورد مراحل درمان و مراقبت های پزشکی. گاهی فرد و نزدیکان نظرات متفاوتی در این باره دارند. خوب است که به حرف یکدیگر گوش دهند.

احساسات در زمان‌های مختلف، گاهی فرد یا نزدیکان احساس ناراحتی، اضطراب یا افسردگی می کنند. بهتر است از نحوه عملکرد یکدیگر مطلع باشید و در مورد مسائل صحبت کنید.

در ابتدا صحبت در مورد این موارد برای فرد سخت است، اما به مرور زمان آسان تر می شود و کمک می کند تا حمایت مورد نیاز خود را دریافت کند.

فرد و نزدیکان گاهی اشتباه می کنند، اما همه در یک تیم هستند. باید یاد بگیرید چگونه نقش های جدید و زندگی خود را هدایت کنید و با یکدیگر صبور باشید.

به دنبال کمک 

به یاد داشته باشید هیچ کس در این کار تنها نیست. هنگامی که فرد و نزدیکان در گروه حمایتی احساس غمگینی می کنند، به این معنی باشد که وقت آن رسیده است از بیرون کمک بگیرید و برای مشاوره به روانشناس بالینی مراجعه کنید.

جوامع آنلاین توسط سازمان‌ های غیرانتفاعی ابزارهایی دارند که برای کمک به فرد و نزدیکان در مواردی مانند برنامه ‌ریزی تقویم‌ های مراقبت، یافتن داوطلبان، و مدیریت برنامه روزانه‌ طراحی شده ‌اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان