این علائم نشان می دهد سردردتان میگرن است

خط سلامت: علت اصلی سردردهای میگرنی چیست؟ چند محرک وجود دارد که به حمله میگرن منجر می شود. نمونه های رایج عبارتند از کاهش سطح استروژن (قبل از قاعدگی)، مصرف الکل، استرس، هوای سرد و محرومیت از خواب.

این علائم نشان می  دهد سردردتان میگرن است

چگونه بفهمم سردرد میگرنی دارم؟

به گزارش خط سلامت میگرن سردردی است که می تواند باعث درد شدید ضربان دار یا احساس نبض، معمولاً در یک طرف سر شود . اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است.

سردرد میگرنی و بینایی

میگرن در افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند،بیانگر آن است که قشر بینایی بسیار تحریک پذیر است.

 افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند ، قشر بینایی شان بسیار تحریک پذیراست .

سر دردهای ناتوان کننده

میگرن را سردردهای ناتوان کننده و مداوم توصیف می کنند، که اغلب با افزایش حساسیت به محرک های بینایی یا سایر حس ها همراه است.

دلایل دقیق این سردردها به خوبی شناخته نشده است ، اگرچه دانشمندان معتقدند میگرن ممکن است مربوط به تغییرات موقتی در مواد شیمیایی ، اعصاب یا رگ های خونی مغز باشد.

احساس غیر طبیعی

در یک مطالعه جدید که در مجله Neuroimage Clinical  منتشر شده، محققان قصد داشتند نظریه ای را آزمایش کنند که حداقل بخشی از پاسخ در قشر بینایی قرار دارد - بخشی از مغز ما که مسئول بینایی است.

دکتر ترنس چون یوئن فونگ ، نویسنده اصلی این مطالعه ، توضیح داد: اکثر افراد مبتلا به میگرن گزارش می کنند. در زندگی روزمره خود احساس غیر بصری غیرطبیعی دارند ، به عنوان مثال توهمات اولیه ،ناراحتی های بینایی و حساسیت به نور اضافی را تجربه می کنند.

این مطالعه توسط محققان مرکز سلامت مغز انسان و دانشکده روانشناسی در دانشگاه بیرمنگام و گروه روانشناسی دانشگاه لنکستر انجام شده است.

این تیم آزمایشی را با گروهی متشکل از 60 داوطلب ، که نیمی از آنها به طور منظم از میگرن رنج می بردند. به شرکت کنندگان الگوی  راه راه ارائه شد و از آنها خواسته شد تا این الگوی را با توجه به اینکه از نظر مشاهده ناراحت کننده است یا از نظر مشاهده پدیده های بصری مرتبط با آن ارزیابی کنند.

امواج مغزی

در یک آزمایش دیگر ، شرکت کنندگان تحت الکتروانسفالوگرام (EEG) قرار گرفتند که در آن محققان توانستند هنگام ارائه محرک های بینایی ، الگوهای موج مغزی را ردیابی و ضبط کنند.

در هر دو آزمایش محققان هنگامی که به افراد مشکوک به میگرن مراجعه کردند ، پاسخ بیشتری در قشر بینایی پیدا کردند.

دکتر علی مظاهری ، نویسنده ارشد این پژوهش ، توضیح می دهد: "مطالعه ما شواهدی ارائه می دهد که احتمالاً ناهنجاری های خاصی در نحوه پردازش اطلاعات قشر بینایی مبتلایان به میگرن از دنیای خارج وجود دارد.

با این حال این همان الگوهای فعالیت در افراد غیر میگرنی که به برخی محرک های بینایی حساس هستند نیز دیده می شود. "

گام بعدی در این تحقیق نظارت بر این گروه به مرور خواهد بود تا ببینید آیا با نزدیک شدن به سر درد های میگرنی ، پاسخ آنها به محرک های بینایی تغییر می کند یا اینکه می توان تغییرات فیزیولوژیکی دیگری را ترسیم کرد.

این راه را برای توانایی پیش بینی سردردهای میگرنی هموارمی کند و به جلوگیری از بروز آنها کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان