چرا حملات قلبی روستائیان را بیشتر تهدید می کند؟

خط سلامت: افراد بالای 65 سال بر اثر سکته قلبی در مناطق روستایی بیشتر از شهرها جان خود را از دست می دهند.

چرا حملات قلبی روستائیان را بیشتر تهدید می کند؟

مشکل اصلی شکاف شهر و روستا فقدان مراقبت های اضطراری برای حملات قلبی نیست، بلکه پیشگیری ضعیف تر از بیماری ها در مناطق روستایی است.

به گزارش خط سلامت برخلاف تصور رایج، این احتمالاً به دلیل مراقبت‌های پزشکی اورژانسی ضعیف‌تر نیست، بلکه به این دلیل است که افراد بیشتری در مناطق روستایی دچار حملات قلبی می‌شوند.

این واقعیت که افراد بیشتری در مناطق روستایی بر اثر سکته قلبی می میرند به این دلیل نیست که آمبولانس خیلی دیر می رسد.  

طبق  مطالعه اخیر  موسسه تحقیقات جمعیتی ماکس پلانک (MPIDR) در روستوک، آلمان، مرگ و میر بیش از حد در مناطق روستایی به دلیل بروز بیشتر حملات قلبی است، به این معنی که افراد بیشتری دچار حملات قلبی می شوند.

برای این مطالعه، دکتر مارکوس ایبلینگ از MPIDR، همراه با همکارانش از موسسه کارولینسکا سوئد، دانشگاه روستوک، و موسسه فدرال تحقیقات جمعیت آلمان، داده‌ها را در سطح منطقه، از جمله تمام بستری‌های بیمارستانی، مرگ‌های ناشی از علت خاص، تجزیه و تحلیل کردند. 

 در مناطق روستایی نرخ مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در تمام گروه‌های سنی بالای 65 سال به طور سیستماتیک بالاتر است. 

محققان نتایج را به عنوان شواهدی می بینند که نشان می دهد نابرابری های شهری و روستایی تا حدودی به دلیل تفاوت در مراقبت های پزشکی برای عوامل خطر حمله قلبی است. روستوک توضیح می‌دهد: در رابطه با حملات قلبی، می‌توان گفت مشکل اصلی شکاف شهری و روستایی این نیست که آمبولانس برای رسیدن به بیمارستان بیش از حد طول می‌کشد، بلکه باید پیشگیری از بیماری در مناطق روستایی بهبود یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان