چرا باید کولین را بیشتر مصرف کنید؟

خط سلامت: کولین یک ماده مغذی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است. بدن ما این ترکیب ویتامین مانند را در کبد ما تولید می کند، اما در سطح کافی نیست.

چرا باید کولین را بیشتر مصرف کنید؟

باید بقیه نیازهای بدن مان به کولین را از غذا تامین کنیم. غنی ترین منابع غذایی کولین گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ است .

کدام غذا دارای بالاترین کولین است؟

به گزارش خط سلامت گوشت اعضای بدن مانند جگر و کلیه از بهترین منابع کولین هستند. در واقع، فقط 3 اونس (85 گرم) جگر گوشت گاو پخته شده 359 میلی گرم یا 65 درصد از RDI برای این ماده مغذی را فراهم می کند .

به علاوه، گوشت اندام سرشار از تعدادی دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، B12، فولات، ویتامین A، مس و سلنیوم است.اضافه کردن کولین از طریق مصرف تخم مرغ یا گوشت در رژیم غذایی  به رفع اثرات زوال عقل کمک می کند.

کولین چه تاثیری بر مغز دارد؟

 در یک مطالعه بزرگ که اخیرا منتشر شده است دریافت بیشتر فسفاتیدیل کولین از طریق رژیم غذایی با میزان پایین تر زوال عقل و بهبود عملکرد شناختی در سالمندان همراه بود.

در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی صورت گرفته، برای اولین بار مشاهده کردند  رژیم غذایی حاوی فسفاتیدیل کولین با کاهش خطر زوال عقل همراه است.

مصرف فسفاتیدیل کولین همچنین با افزایش عملکرد شناختی مرتبط بود. منابع اصلی رژیم غذایی فسفاتیدیل کولین تخم مرغ و گوشت بودند. این یافته ها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی  American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

کولین یک ماده مغذی اساسی است که معمولاً در ترکیبات مختلف در مواد غذایی وجود دارد. کولین همچنین برای تشکیل استیل کولین که یک انتقال دهنده عصبی است نیز ضروری است.

مطالعات اولیه، مصرف کولین را با پردازش های شناختی مرتبط کرده است و مصرف کولین به اندازه کافی ممکن است در جلوگیری از افت شناختی و بروز بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.

  امروزه کولین در یک نوشیدنی دارویی که محتوی چند ماده مغذی می باشد برای درمان آلزایمر در مراحل اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به زوال عقل در مردان با بیشترین میزان مصرف فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی، در مقایسه با مردان با کمترین میزان مصرف، ۲۸ درصد کمتر است.

مردانی که بیشترین میزان مصرف فسفاتیدیل کولین در رژیم غذایی را دارند، همچنین در تست های اندازه گیری حافظه و توانایی های زبانی خود برتر بودند.

راهی برای پیشگیری از آلزایمر

با توجه به اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از  اختلال حافظه که منجر به زوال عقل  رنج می برند و انتظار می رود این تعداد با افزایش متوسط سن جمعیتی افزایش یابد.

بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است که در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. بنابراین یافته های جدید ممکن است نقشی حیاتی در پیشگیری از زوال عقل داشته باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان