انواع طب مکمل و تاثیر آن بر سلامتی

خط سلامت: طب مکمل اصطلاحی است که برای توصیف انواع درمان هایی است که ممکن است همراه با طب سنتی غربی دریافت کنید نمونه هایی از طب مکمل عبارتند از ماساژ، مدیتیشن، بیوفیدبک، تای چی، ریکی، موسیقی درمانی، تصاویر هدایت شده و مکمل های غذایی.

انواع طب مکمل و تاثیر آن بر سلامتی

اصطلاحات طب جایگزین ، طب مکمل ، طب یکپارچه، طب کل نگر، طب طبیعی، طب غیرمتعارف، طب حاشیه ای، طب غیر متعارف و پزشکی عصر جدید به جای یکدیگر به معنای یکسان استفاده می شوند و تقریباً در بیشتر زمینه ها مترادف هستند.

به گزارش خط سلامت اگر سرطان تشخیص داده شده است، فرد در مورد درمان مکمل کنجکاو می شود. درمان مکمل به علائم یا عوارض جانبی درمان کمک می کند. فرد درمان مکمل را در کنار درمان های سنتی مانند شیمی درمانی یا پرتو درمانی دریافت می کند.

نحوه استفاده از درمان مکمل

درمان مکمل با طب جایگزین فرق دارد. طب جایگزین یعنی درمان سنتی با چیز دیگری جایگزین شود که توصیه نمی شود. درمان مکمل نیز سرطان را درمان نمی کند. اما به فرد کمک می کند احساس بهتری داشته باشد و ادامه درمان آسان‌ تر شود.

درمان های مکمل رایج عبارتند از:

طب سوزنی: طب سوزنی حالت تهوع یا استفراغ مربوط به درمان سرطان را کاهش می دهد. همچنین درد، گر گرفتگی، خشکی دهان و سایر علائم را کمتر می کند.

تمرینات ذهن و بدن: این روش به فرد یاد می دهد چگونه آرام باشد. تمرینات ذهن و بدن ترکیبی از تمرکز، تنفس و حرکت است. هدف کمک به فرد در مدیریت تنش ذهنی و فیزیکی است.

مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به سرطان که از این روش استفاده می کنند، استرس، خستگی، افسردگی و اضطراب کمتری احساس می کنند و درد کمتر و مشکلات خواب کمتری نیز دارند.

برخی از تمرینات ذهن و بدن عبارتند از:

مراقبه

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

یوگا

هیپنوتیزم

رقص درمانی

بیوفیدبک

خوب غذا خوردن: زمانی که فرد احساس خوبی ندارد، درست غذا خوردن سخت است. اما یک متخصص تغذیه کمک می کند فرد یک برنامه غذایی سالم تهیه کند.

ورزش: ورزش خلق و خو را تقویت می کند و به خواب بهتر کمک می کند. فرد باید از پزشک بخواهد که او را به یک فیزیوتراپ یا مربی که با افراد مبتلا به سرطان کار می کند ارجاع دهد. این متخصصان آموزش دیده به فرد کمک می کنند ایمن و فعال بماند.

مراقبت های کایروپراکتیک: این تمرین نحوه تناسب عضلات، مفاصل، اسکلت و ستون فقرات را با هم تنظیم می کند.

محصولات طبیعی: محصولات طبیعی مکمل های غذایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، ادویه ها یا گیاهان است. فرد باید قبل از مصرف هر چیزی از پزشک سوال کند.

ماساژ دادن: این درمان درد، حالت تهوع، اضطراب و افسردگی یا مشکلات خواب را کاهش می دهد.

درمان های دیگری که پزشکان پیشنهاد می دهند عبارتند از:

ریکی

رفلکسولوژی

رایحه درمانی

موسیقی، نوشتن، یا هنر درمانی

دعا

راه رفتن در هزارتو

فرد باید با پزشک صادق باشد. در مورد هر چیزی که علاقه دارد امتحان کند یا محصولاتی که قبلاً از آنها استفاده کرده به پزشک بگوید.

گاهی پزشک اطلاعات زیادی در مورد درمان مکمل ندارد. در این حالت فرد باید از پزشک بخواهد او را ارجاع دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان