کشف بزرگ برای درمان التهاب روده

خط سلامت: یکی از علل اصلی بیماری التهابی روده (IBD) کشف شده است که با داروهای موجود قابل درمان است.

کشف بزرگ برای درمان التهاب روده

این پیشرفت در کشف بزرگ برای بیماران با التهاب روده به عنوان یک "گام بزرگ رو به جلو" توسط محققان توصیف شد.

بیماری التهابی روده (IBD)  در حال شیوع بیشتر است.

تا سال 2022، بیش از 500000 نفر در بریتانیا با بیماری التهابی روده (IBD) زندگی می کردند.

اما علیرغم شایع بودن بیماری التهابی روده (IBD)، درمان‌های موجود در هر بیمار مؤثر نیست و تلاش‌ها برای تولید داروهای جدید اغلب به دلیل فقدان درک در مورد علت بیماری التهابی روده (IBD) شکست می‌خورد.

التهاب روده و درمان جدید

به گزارش خط سلامت این پیشرفت زمانی حاصل شد که محققان بخشی از DNA را کشف کردند که فقط در برخی از سلول های ایمنی فعال است که باعث التهاب در روده می شود. هیچ دارویی وجود ندارد که به طور خاص این را مسدود کند.

با این حال، مواردی که قبلاً برای سایر شرایط غیر التهابی تجویز شده‌اند، مؤثر بوده‌اند.

در آزمایشات کارشناسان موسسه فرانسیس کریک به همراه  کالج لندن دریافتند  این دارو باعث کاهش التهاب در سلول های ایمنی و همچنین در نمونه های روده بیماران IBD می شود.

اما عوارض جانبی این دارو در سایر اندام ها وجود دارد و محققان اکنون در تلاش هستند تا چگونگی انتقال مستقیم آن به سلول های ایمنی را بررسی کنند.

یکی از سخت ترین چیزها در مورد ابتلا به بیماری التهابی روده (IBD) عدم اطمینان در مورد آن است.

جیمز لی، از موسسه فرانسیس کریک و مشاور گوارش در بیمارستان گفت: "با استفاده از ژنتیک به عنوان نقطه شروع، مسیری را کشف کرده ایم که به نظر می رسد نقش مهمی در بیماری التهابی روده (IBD) و سایر بیماری های التهابی دارد.

به طرز هیجان انگیزی،  نشان داده ایم می توان این روش را از نظر درمانی هدف قرار داد، و اکنون در حال کار روی چگونگی اطمینان از ایمن و موثر بودن این رویکرد برای درمان افراد در آینده هستیم.

دکتر کریستینا استانکی، در مؤسسه فرانسیس کریک گفت: بیماری التهابی روده (IBD) و سایر شرایط خودایمنی واقعا پیچیده هستند، با عوامل خطر ژنتیکی و محیطی متعدد، بنابراین باید یکی از مسیرهای اصلی را پیدا کرد و نشان داد چگونه این می توان آن را با یک داروی موجود خاموش کرد، یک گام بزرگ رو به جلو است. این تحقیق در Nature منتشر شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان