این 12 غذا نمی گذارد پیر شوید + لیست خوراکی که عمرتان را طولانی می کند

خط سلامت:هر کسی که می خواهد زندگی و عمر طولانی و سالم داشته باشد، یک فرمول جادویی برای رسیدن به سن پیری می خواهد.

این 12 غذا نمی گذارد پیر شوید + لیست خوراکی که عمرتان را طولانی می کند

رسیدن به عمر طولانی آنقدرها هم آسان نیست اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای تقویت شانس خود انجام دهید.

به گزارش خط سلامت دکتر لیندا شیو ، متخصص داخلی و مدیر طب آشپزی و سبک زندگی در سانفرانسیسکو می‌گوید: اگر می‌خواهید طولانی‌تر زندگی کنید، آنچه می‌خورید را بهبود بخشید و بدن خود را بیشتر حرکت دهید .

اما دانستن اینکه دقیقاً کدام غذاها را برای زندگی طولانی تر مصرف کنید می تواند دشوار باشد. شیو می‌گوید در حالی که هیچ‌کس نیازی به کامل بودن ندارد، مهم است که غذاهای طبیعی مانند غلات کامل، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، تخم‌مرغ و آجیل میل کنید با انجام این کار، «غذاهای فوق فرآوری شده» را در رژیم غذایی خود جایگزین می کنیم، مانند غذاهایی که در کابینت ثابت هستند که کربوهیدرات های تصفیه شده و قند بالایی دارند، مانند نان سفید.

عمر طولانی و غذاهای مناسب

اما حتی زمانی که می‌دانیم کدام غذاها برای ما مفید هستند، یافتن تعادل مناسب میان گزینه‌های سالمی که به ما شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌تر می‌دهد دشوار است و یافتن شیرینی‌هایی که برای ما مفید هستند در زمان بروز هوس سخت است.

ما از سه کارشناس برتر عمر طولانی پرسیدیم که در سبدهای مواد غذایی آنها چه چیزی وجود دارد. این چیزی است که آنها به ما گفتند.

سبزیجات چلیپایی

همه سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، اما  سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسل و کلم نیروگاه هایی هستند که کمک می کنند طول عمر بیشتری داشته باشید. دکتر مارک هیمن ، نویسنده، پزشک خانواده و مدیر مرکز UltraWellness در ماساچوست گفت: دلیل آن این است که آنها سرشار از مواد مغذی گیاهی ضد التهاب، ضد سرطان و ضد پیری هستند. 

هیمن گفت: آنها همچنین منبع مهمی از منیزیم هستند، یک ماده معدنی که مسئول بیش از 600 واکنش آنزیمی است. علاوه بر این سبزیجات چلیپایی غنی از فولات هستند، یک ویتامین B که برای متیلاسیون DNA حیاتی است فرآیندی که ژن های طول عمر ما را روشن و خاموش می کند.

هیمن پیشنهاد کرد: واقعاً هیچ محدودیتی برای مصرف سبزیجات چلیپایی وجود ندارد، اما یک قانون خوب این است که حدود سه چهارم بشقاب خود را با آنها بپوشانید.

سبزی با برگ تیره

سبزی‌های برگ‌دار تیره نوعی سبزی چلیپایی هستند، اما برخی از متخصصان طول عمر آن‌ها را به‌عنوان مهمی برای زندگی طولانی می‌دانند.

شیو توضیح داد آنها پر از فیبر و سایر مواد شیمیایی گیاهی مانند فولات هستند که برای سلامت قلب مهم است. فولات همچنین می تواند به کاهش خطر پولیپ روده بزرگ کمک کند و به پیشگیری از سرطان سینه، ریه و دهانه رحم کمک کند. 

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون وحشی، ساردین منابع با کیفیت پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 DHA و EPA هستند.

خوردن ماهی سالمون دو بار در هفته برای کاهش خطر  حمله قلبی، آریتمی، سکته، فشار خون بالا و افزایش تری گلیسیرید کافی است. چربی‌های امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب همچنین از التهاب که علت اصلی تقریباً همه بیماری‌های مزمن و مرتبط با افزایش سن است محافظت می‌کنند، .

غلات کامل

غلات کامل به طرق مختلف می توانند به شما کمک کنند عمر طولانی تری داشته باشید. یک مطالعه توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد غلات کامل باعث کاهش کلسترول بد LDL، تری گلیسیرید و فشار خون می شود. آنها همچنین می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، سندرم متابولیک و انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند.

روغن زیتون اضافی

وقتی صحبت از سلامتی می شود، همه روغن ها یکسان ساخته نمی شوند. به گفته هیمن، روغن زیتون فوق بکر سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هایی مانند اولئوروپئین است.

اولئوروپئین به ویژه برای افرادی که می خواهند عمر طولانی تری داشته باشند مفید است، زیرا دارای خواص ضد سرطانی، ضد التهابی، محافظت کننده قلبی و محافظت کننده عصبی است.

هیمن می‌گوید : فقط نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون فرابکر در روز می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی، بیماری‌های تنفسی و سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

توت ها

توت ها دارای بار گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که منجر به افزایش قند خون نمی شوند این می تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. توت ها دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند که به ترمیم سلول ها از جمله سلول های قلب کمک می کند. این ویژگی‌ها، توت‌ها را به گزینه‌ای عالی برای دسر تبدیل می‌کند، زمانی که هوس چیزی شیرین می‌کنید.

غذاهای تخمیر شده 

 کیمچی، کلم ترش و سایر غذاهای تخمیر شده منابع خوبی هستند که به شما در حفظ سلامت روده کمک می کنند.

این «اشکال‌های مفید» نوعی باکتری هستند که می‌توانند پاسخ سیستم ایمنی را افزایش و التهاب را کاهش دهند و تنوع میکروب‌ها را در روده افزایش دهند که همگی می‌توانند به افزایش طول عمر کمک کنند. دکتر هیمن گفت: این برای حفظ بدن سالم و برای سلامت بلندمدت ما حیاتی است.

او توصیه می کند با یک وعده غذای تخمیر شده در روز شروع کنید و به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آجیل و دانه های درختی

دکتر فلورانس کامیت ، بنیانگذار مرکز کمیت برای پزشکی دقیق و طول عمر سالم در نیویورک، گفت: آجیل و دانه های درختی مملو از پروتئین و فیبر هستند.  بر اساس یک مطالعه اخیر، بادام، آجیل برزیلی، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو ، بادام هندی و گردو همگی گزینه های خوبی هستند که می توانند به کاهش چربی احشایی و بهبود حساسیت به انسولین کمک کنند .

کامیت می‌گوید: گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است، چربی‌های مفید برای قلب که از ماهی‌های چرب دریافت می‌کنید.

ماست ساده

برای طول عمر بیشتر، خوردن ماست های ساده و بدون قند اضافه را توصیه می شود، زیرا سرشار از پروتئین، کلسیم و منیزیم هستند. آنها همچنین حاوی گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) هستند، یک انتقال دهنده عصبی که بدن را آرام می کند، استرس را کاهش می دهد و خواب را بهبود می بخشد.

ماست یونانی GABA بیشتری نسبت به سایر انواع ماست دارد.

شکلات تلخ 

شکلات تلخ نه تنها یک خوراکی خوشمزه است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. شکلات تلخ با کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت مرتبط است زیرا سرشار از پلی فنول ها  و فلاونوئیدهای غنی از آنتی اکسیدان است .

کامیت می‌گوید: شکلات تلخ حتی از زغال اخته، یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده ماندگار، آنتی اکسیدان بیشتری دارد. شکلات تلخ با سلامت مغز مرتبط است برخی از مطالعات نشان داده‌اند شکلات تلخ می‌تواند انعطاف‌پذیری عصبی را افزایش دهد یعنی توانایی مغز برای ایجاد ارتباطات سیناپسی جدید برای حافظه، شناخت و خلق و خوی بهتر . او توصیه می کند به دنبال شکلات تلخ با محتوای کاکائو 75 درصد یا بیشتر باشید.

حبوبات

حبوباتی مانند عدس، نخود و بادام زمینی منبع پروتئین گیاهی و فیبر هستند . او گفت: آنها می توانند قند خون را تثبیت کنند و کلسترول را کاهش دهند و به شما کمک کنند تا منظم باشید و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان مهم برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. آنها همچنین دارای سطوح بالای ویتامین C هستند  که برای ایمنی و بهبود زخم ها مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان