چرا در فصل بهار مژه ها بیشتر می ریزند؟ +درمان و راهکارهای علمی

خط سلامت: وقتی فصل ریزش مژه فرا می رسد، بسیاری از افراد را غافلگیر می کند. ممکن است در برخی از سال‌ها متوجه شده باشید که مژه‌هایتان بیشتر از حد معمول شروع به ریزش کرده‌اند.

چرا در فصل بهار مژه ها بیشتر می ریزند؟ +درمان و راهکارهای علمی

ریزش مژه ممکن است در ابتدا زنگ خطر را به صدا در بیاورد. آنها ممکن است علائم را اشتباه تعبیر کنند و فکر کنند که مشکلات سلامتی دارند. اما، قطعاً اینطور نیست. آنها فقط در فصل ریزش مژه هستند!

به گزارش خط سلامت موهای بدن انسان یک چرخه ریزش و یک چرخه رشد را طی می کنند. این چرخه ها حتی برای مژه های طبیعی اعمال می شود. 

فصل ریزش مژه 

فصل ریزش مژه یک فرآیند کاملا طبیعی است که همه آن را تجربه می کنند. ریزش مژه های فصلی معمولاً در فصل بهار و پاییز به دلیل تغییرات دما اتفاق می افتد. بنابراین ریزش مژه فصلی قابل انتظار است. اکثر افراد روزانه بین یک تا پنج مژه از دست می‌دهند، اما در طول ریزش مژه‌های فصلی، ممکن است تعداد بیشتری از مژه‌ها را از دست بدهند.

اگر فصل ریزش مژه تمام شده باشد و مژه های طبیعی همچنان در حال ریزش باشند، چه؟ مژه های طبیعی دارای چرخه رشد مژه هستند.

مرحله رشد اولیه (فاز آناژن) زمانی است که فولیکول مو شروع به رشد می کند. در ابتدا رشد به سختی قابل مشاهده بود. این مرحله بین 30 تا 45 روز (چهار تا شش هفته) طول می کشد.

مرحله استراحت (فاز تلوژن) معمولاً بین 100 تا 150 روز (سه تا پنج ماه) است. سپس مژه های طبیعی می ریزند و مژه های طبیعی جدید جایگزین می شوند.

عوامل موثر بر ریزش مژه ها

عوامل دیگری غیر از ریزش مژه های فصلی وجود دارد که می تواند بر تعداد مژه ها یا زمان از دست دادن آنها تأثیر بگذارد. این عوامل می توانند بر چرخه طبیعی مژه ها و همچنین رشد مژه ها تأثیر بگذارند.

تغییرات هورمونی

اگر فصل ریزش مژه نیست، باید بررسی شود آیا مژه ها ممکن است تحت تاثیر نوسانات هورمونی قرار بگیرند یا خیر.  بارداری و یائسگی، قرص های ضد بارداری همه می توانند روی رشد مژه ها تأثیر بگذارند.

در واقع جالب است بدانید برخی از داروهای هورمونی می توانند ریزش مو را افزایش یا کاهش دهند. این داروها می توانند باعث ریزش موی شدید شوند. با این حال رشد موی بیشتر نسبت به حالت عادی منجر به مژه های بیشتری می شود.

سن

سن همه را تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه سن فرد بالاتر می‌رود، ریزش فصلی مژه‌ها بیشتر مختل می‌شود. اگر چرخه رشد مژه ها کند شود، ممکن است ریزش بیشتر باشد. این زمان خوبی است تا مشتریان خود را تشویق کنید تا  اکستنشن مژه را در نظر بگیرند .

تاثیرات خارجی

همه باید از پاک کننده های آرایشی خشن دوری کنند، زیرا می توانند به مژه ها آسیب زیادی وارد کنند. حتی چیزی مانند مالش بیش از حد می تواند برای مژه ها مضر باشد.

استفاده شدید از فر مژه یکی دیگر از عواملی است که مژه ها را ضعیف و ریزش آن را تسریع می کند. همیشه هنگام برخورد با مژه های خود از ضربات نرم و ملایم استفاده کنید.

ریزش مژه و اکستنشن 

برای جبران ریزش موهای مژه، مژه‌کاران ممکن است از تکنیک‌های خاصی برای افزایش حجم مژه استفاده کنند. مژه های هیبریدی و مژه های حجم دهنده برای جبران فضاهای خالی عالی هستند زیرا به پر کردن شکاف های ایجاد شده در اثر ریزش مژه کمک می کنند.

بهداشت مناسب مژه 

بهداشت مناسب مژه ضروری است. اکستنشن مژه باید روزانه با استفاده از یک پاک کننده بدون روغن تمیز شود تا از تجمع مواد آرایشی و مواد زائد روی آن ها جلوگیری شود.

هنگام تمیز کردن مژه ها، مطمئن شوید این کار را به آرامی و به طور کامل انجام دهید تا از آلودگی ها و آسیب های غیر ضروری جلوگیری کنید.

توجه به این نکته ضروری است که کثیفی و ناخالصی ها نه تنها باعث ریزش سریع مژه ها می شوند بلکه باعث عفونت نیز می شوند. بهتر است بهداشت را رعایت کنید و مراقبت مناسب از مژه ها را انجام دهید.

از دستکاری بیش از حد خودداری کنید

در حالی که ریزش فصلی مژه طبیعی است، یک هنرمند مژه همیشه باید به آرامی با برنامه ها و برداشتن اکستنشن مژه برخورد کند.

اگر اکستنشن مژه به طور تقریبی انجام شود، این می تواند روی مژه های طبیعی تاثیر بگذارد و مژه ها  زودتر از موعد ریزش کند. همچنین می تواند چسب مژه را شل کند و باعث ریزش اکستنشن مژه شود.

هنگام کار با مژه ها، در اطراف خط مژه دقت بیشتری داشته باشید تا از وقفه در رشد بیشتر در مرحله رشد جلوگیری کنید.

نیاز دارید که مژه های طبیعی قوی باشند تا اکستنشن مژه ها به خوبی بچسبند. مراقبت نامناسب، برخورد شدید، مواد شیمیایی خشن و گرمای شدید همگی می توانند به ریزش مژه کمک کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان