6 نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان ،بهترین انتخاب تابستانی + طرز تهیه

خط سلامت: نوشیدنی‌های فراوانی وجود دارند که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. ببینید آیا نوشیدنی مورد علاقه شما در لیست قرار گرفته است یا خیر!

6 نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان ،بهترین انتخاب تابستانی + طرز تهیه

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که برای محافظت در برابر مهاجمان مضر به نام رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های بدن ما آسیب برسانند و به بیماری کمک کنند، عمل می کنند.

به گزارش خط سلامت رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که در بدن ما تولید می‌شوند یا از طریق محیط مانند دود و آلودگی وارد می‌شوند.

هنگامی که سطح آنها خیلی بالا می رود، می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند و به طور بالقوه منجر به مشکلات جدی سلامتی شوند. 

خبر خوب این است که آنتی اکسیدان ها در برخی از سالم ترین و خوشمزه ترین غذاها مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، دانه ها و حتی در برخی از نوشیدنی های مورد علاقه ما یافت می شوند. با گنجاندن این غذاها و نوشیدنی ها در رژیم غذایی خود، می توانیم دفاع داخلی بدن خود را قوی و سالم نگه داریم.

چای سبز

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. ارین دیویس، متخصص تغذیه می‌گوید: وقتی صحبت از نوشیدنی‌های آنتی‌اکسیدانی به میان می‌آید، چای سبز به‌عنوان انتخاب اصلی برجسته می‌شود.

ترکیبات گیاهی موجود در چای سبز، به ویژه کاتچین ها، به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند و مشخص شده است که قند خون را کاهش می دهد، از سیستم عصبی محافظت می کند و خواص ضد سرطانی دارد. 

چه سرد و چه گرم، فراموش نکنید کمی لیمو به فنجان چای سبز اضافه کنید تحقیقات نشان می دهد افزودن آب مرکبات، مانند لیمو، به چای سبز می تواند به جذب بهتر آنتی اکسیدان های بدن کمک کند.

 

 آب انار

این میوه قرمز روشن و یاقوتی از ایران و هند منشا گرفته است و نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان است .

آب انار صد در صد با فشار دادن کل میوه به آب ساخته می شود تا پلی فنول ها را از پوست، مغز و آرل ها دریافت کنید تا فواید آنتی اکسیدانی بالقوه آن را بهینه کنید. طبق یک مطالعه، آب انار ۱۰۰ درصد نسبت به آب انگور یا چای سبز قدرت آنتی‌اکسیدانی بیشتری دارد.

آب انگور

 آب انگور حاوی بسیاری از پلی فنول ها (مانند رسوراترول) است که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. 

شکلات داغ

کاکائو مملو از آنتی اکسیدان است و هر چه درصد کاکائویی که انتخاب می کنید بیشتر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری مصرف خواهید کرد. 

نوشیدنی‌های شکلاتی سرد یا شکلات داغ با کاکائو می‌توانند به بهبود جریان خون، تقویت عملکرد شناختی و کاهش فشار خون در صورت مصرف منظم کمک کنند.

 قهوه

قهوه منبع عالی اسید کلروژنیک است، یک ترکیب گیاهی که دارای اثرات ضد دیابت، ضد سرطان، ضد التهاب و ضد چاقی است. 

اگر از نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو مانند لاته، کاپوچینو یا آمریکانو لذت می‌برید، یک 3.5 اونس اسپرسو دارای 14.2 میلی مول آنتی اکسیدان است، در حالی که یک فنجان 3.5 اونس قهوه فیلتر شده حاوی 2.5 میلی مول است. 

آب پرتقال

آب پرتقال منبع عالی ویتامین C غنی از آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است.

هنگامی که پرتقال را فشار می دهند تا آب پرتقال 100٪ درست شود، هسپریدین از پوست، پالپ و غشاها استخراج می شود و آب پرتقال 100٪ را به یکی از بهترین منابع غذایی هسپریدین تبدیل می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان