به 4 دلیل در اتاق خواب و میز کارتان یک لیمو ترش بگذارید!

خط سلامت: چرا باید یک لیمو را برش دهید و آن را در کنار تخت تان قرار دهید.

به 4 دلیل در اتاق خواب و میز کارتان یک لیمو ترش بگذارید!
لیمو خیلی بیشتر از یک  نوشیدنی مفید محسوب می شود. بریدن میوه زرد رنگ و قرار دادن آن در کنار تخت خود در یک کاسه کوچک فواید زیادی برای سلامتی دارد.

تقویت کننده ویتامینه

به گزارش خط سلامت لیمو یک تقویت کننده واقعی ویتامین را برای ما فراهم می کند: آنها سرشار از مواد مغذی گیاهی فوق العاده سالم هستند. این فیتونوترینت ها در بدن به دنبال رادیکال های آزاد هستند که باعث آسیب می شوند.

شروع صبح خود با نوشیدن یک لیوان آب ولرم با آب لیمو نیز می تواند به شروع هضم غذا کمک کند  و می تواند به بهبود پوست کمک کند. 

شکم خالی

اگر می خواهید بیشترین بهره را از آب لیمو ببرید، مهم است آن را صبح با معده خالی بنوشید. به این ترتیب در پاکسازی بدن از سموم بسیار موثر خواهد بود.

به علاوه، کاهش وزن را به دنبال دارد. این به این دلیل است اگر آب لیمو را با معده خالی بنوشید، کبد صفرای بیشتری تولید می کند. این به نوبه خود باعث می شود کمتر گرسنه شوید و غذا را سریعتر هضم کنید.

نوشیدن آب لیمو به دلیل اسیدهای موجود در لیمو برای بهداشت دهان و دندان نیز مفید است. این اسیدها اطمینان حاصل می کنند که باکتری ها و همچنین باقیمانده های غذایی که خورده اید از دهان شما ناپدید می شوند.

اما آیا می دانستید که می تواند در برابر حملات افسردگی و اضطراب نیز مفید باشد؟ 

 

خواص ضد عفونی کنندگی

عطر لیمو حاوی خواص ضد عفونی کننده است که می تواند بر وضعیت ذهنی تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که عطر میوه می تواند به شما کمک کند تا حملات افسردگی و اضطراب کمتری را تجربه کنید و فضای مثبتی را در اتاق ایجاد کنید.

تنها چیزی که برای این ترفند نیاز دارید چند عدد لیمو است. قسمت بالای یک لیمو را برش دهید و آن را در حالت عمودی قرار دهید. یک چاقوی تیز بردارید و مانند تصویر صفحه اول، از هر دو طرف بالای میوه را برش دهید. مراقب باشید قطعات را به طور کامل جدا نکنید.

لیموی بریده شده را در ظرفی در کنار تخت خود قرار دهید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. اگر می‌خواهید این ترفند حتی موثرتر باشد، می‌توانید یک کاسه با یک لیمو ترش را در هر گوشه اتاق قرار دهید.

تمرکز

اگر احساس آرامش بیشتر و اضطراب کمتر دلیلی برای امتحان این ترفند نیست، یک مزیت دیگر دارد. استشمام عطر مرکبات میوه زرد باعث تحریک فعالیت ذهنی می شود. وقتی هر روز این عطر را استشمام می‌کنید، تمرکزتان بیشتر می‌شود و حافظه‌تان نیز بهبود می‌یابد.

آوردن یک لیمو به محل کار ایده خوبی است، زیرا افراد اشتباهات کمتری مرتکب می شوند و زمانی که بوی لیمو در اطراف او است، کار هایش را موثرتر انجام می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان