شستشوی صورت با چای سبز برای چه نوع پوستی مناسب است؟

خط سلامت: چربی اضافی می تواند پوست را چرب و مستعد جوش کند. اگر می خواهید پوستی متعادل و بدون درخشش داشته باشید، استفاده از محصولات مبتنی بر چای سبز می تواند کمک کننده باشد.

 شستشوی صورت با چای سبز برای چه نوع پوستی مناسب است؟

شوینده‌های صورت دم‌شده با چای سبز که از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس مشتق شده‌اند، منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ ها، پلی فنول‌ها و سایر مواد مغذی هستند.

به گزارش خط سلامت با گنجاندن بهترین شستشوی صورت چای سبز در برنامه روزانه مراقبت از پوست ، احساس چربی و چربی روی صورت خود را از بین ببرید.

 

این شوینده های صورت می توانند به مبارزه با رادیکال های آزاد، کنترل تولید سبوم و تسکین پوست ملتهب یا تحریک شده شما کمک کنند.

خواص چای سبز ضد باکتریایی

خواص ضد باکتریایی شوینده های صورت چای سبز می تواند به مبارزه با باکتری های مولد آکنه کمک کند. برخلاف سایر محصولات، آنها می توانند سطح متعادلی از هیدراتاسیون را برای پوست چرب فراهم کنند، به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر منافذ بزرگ کمک کنند.

در اینجا لیستی از بهترین گزینه های شستشوی صورت چای سبز وجود دارد که ممکن است در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

بهترین شستشوی صورت چای سبز

از بهترین مارک های شستشوی صورت چای سبز انتخاب کنید تا به پاکسازی پوست، حذف ناخالصی ها و کاهش چربی اضافی کمک کند. 

با استفاده از بهترین شوینده صورت چای سبز برای پوست های چرب، چربی را کنترل کرده و پوست ملتهب خود را تسکین دهید. استفاده منظم و شست و شوی صورت ممکن است به از بین بردن لکه ها و جوش های سرسیاه کمک کند و در عین حال سطح pH پوست را سالم نگه دارد. 

 

مزایای استفاده از شستشوی صورت با چای سبز

سرشار از آنتی اکسیدان

چای سبز منبع قوی آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند. با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، شوینده‌های صورت چای سبز می‌توانند از آسیب سلولی جلوگیری کرده و پوستی درخشان را حفظ کنند.

خواص ضد التهابی

التهاب می تواند منجر به قرمزی، تحریک و شرایطی مانند آکنه شود. این شوینده های صورت حاوی پلی فنول هستند که می تواند به تسکین پوست ملتهب، کاهش قرمزی و آرامش پوست شما کمک کند. طبق گفته های Oxidative Medicine and Cellular Longevity چای سبز منبع فراوانی از پلی فنول ها است که می تواند به محافظت از پوست شما کمک کند.

کنترل چربی و پیشگیری از آکنه

وجود کاتچین در این شوینده های صورت می تواند به کاهش تولید سبوم کمک کند. سبوم بیش از حد می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به ایجاد آکنه شود. با تنظیم تولید روغن، شستشوی صورت چای سبز می تواند پوستی شفاف و سالم به ارمغان بیاورد .

اثرات ضد باکتریایی

شستشوی صورت با چای سبز حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با باکتری های مولد آکنه کمک کند. استفاده منظم از این شوینده‌های صورت می‌تواند به کاهش احتمال جوش‌های پوستی کمک کند و باعث شفاف‌تر شدن پوست شود.

آبرسانی به پوست

برخلاف پاک کننده های معمولی که چربی طبیعی پوست را از بین می برند، شستشوی صورت چای سبز با حفظ رطوبت، پاکسازی ملایمی را فراهم می کند. خواص آبرسانی این شوینده های صورت می تواند به حفظ تعادل رطوبت پوست کمک کند و آن را نرم، لطیف و سالم می کند. محصولات مراقبت از پوست حاوی چای سبز می توانند به ایجاد تاثیر مثبت بر سطح رطوبت پوست شما کمک کنند.

به حداقل رساندن منافذ پوست

خواص قابض این شوینده های صورت می تواند به سفت شدن منافذ و کاهش ظاهر آنها کمک کند. این به ایجاد بافت صاف و صاف تر پوست کمک می کند.

فواید ضد پیری

خواص آنتی اکسیدانی این شوینده های صورت می تواند به بازسازی سلول های پوست کمک کند و از پوست در برابر آسیب محافظت کند. این می تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش استحکام کلی پوست کمک کند.

چگونه پوست چرب را کنترل کنیم؟

انجمن آکادمی پوست آمریکا چند نکته را برای کمک به کنترل پوست چرب پیشنهاد می کند:

با شستن صورت هر روز صبح، عصر و بعد از فعالیت بدنی شروع کنید.

از شستشوی صورت خودداری کنید زیرا می تواند باعث تحریک شود.

اطمینان حاصل کنید از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب "بدون روغن" و "غیر کومدون زا" هستند، زیرا منافذ را مسدود نمی کنند و منجر به بروز آکنه نمی شوند.

به جای شوینده های صورت که خیلی خشن هستند و می توانند باعث سوزش شوند، از یک شوینده صورت ملایم و کف کننده برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

از استفاده از محصولات حاوی روغن یا الکل خودداری کنید زیرا ممکن است پوست را تحریک کنند.

پس از پاکسازی صورت، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. این به حفظ رطوبت، تغذیه و محافظت از پوست کمک می کند.

هنگام بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. برای جلوگیری از بروز آکنه، محصولی را بخرید که حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است.

حتما از آرایش بدون روغن و بر پایه آب استفاده کنید و فراموش نکنید قبل از خواب تمام آرایش خود را پاک کنید.

آیا چای سبز برای پوست مفید است؟

بر اساس آرشیو تحقیقات پوست ، چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطان است. آنها می توانند به درمان چند بیماری پوستی مانند درماتیت کمک کنند. چای سبز همچنین می تواند پوست  را تغذیه، آبرسانی، ترمیم و مرطوب کند و به آن احساس نرمی و لطافت بیشتری بدهد.

چند بار باید صورتم را بشویم؟

می توانید حداقل دو بار در روز صورت خود را بشویید. این می تواند به حذف ناخالصی های پوست و چربی اضافی کمک کند و باعث شفافیت پوست شود. می تواند به مبارزه با مشکلات پوستی، جلوگیری از بروز آکنه، حذف سلول های مرده پوست، افزایش آبرسانی و ایجاد پوستی صاف تر کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان