12 تاثیر مهم آب لیمو بر سلامت بدن ما

خط سلامت: لیموترش یک میوه اسیدی و تازه است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک ماده غذایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه سبزرنگ که با برآمدگی های برجسته‌ای در بیرون پوسته خود مشخص می‌شود، طعمی بسیار ترش و مطبوع دارد.

12 تاثیر مهم آب لیمو بر سلامت بدن ما

لیموترش حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان معرفی می‌شود. این آنتی‌اکسیدان موجب محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود و به نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کند.

به خط سلامت روز به روز بیشتر می شنوید که افراد مشهور و ناشناس صبح ها آب گرم با آبلیمو می نوشند. قراره خیلی سالم باشه اما دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ شما اغلب در مورد آن نمی شنوید. بنابراین ما کنجکاو شدیم که در مورد آبلیمو بدانیم چه مزایایی دارد که واقعا برای شما خیلی خوب است. ما مزایا را لیست می کنیم.

بهترین نحوه نوشیدن آب لیمو

قبل از اینکه به فواید آن بپردازیم، اجازه دهید بهترین روش نوشیدن آب لیمو را به شما بگوییم. در واقع، شما مجبور نیستید آن را خالص بنوشید - این نیز ترش است. می توانید نصف لیمو را فشار داده و با آب ولرم رقیق کنید. سپس آن را با نی بنوشید تا اسید به مینای دندان شما حمله نکند. خودشه! آیا به نظر شما واقعاً ترش است؟ سپس می توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز اضافه کنی

1. درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

متأسفانه همه ما هر از چند گاهی دچار آنفولانزا یا سرماخوردگی می شویم. به خصوص در ماه های سرد سال، نمی توانیم از آن فرار کنیم. خوشبختانه، می توانید با نوشیدن مقداری آب لیمو، سیستم ایمنی بدن خود را کمی تقویت کنید. این به این دلیل است که لیمو (و سایر مرکبات) سرشار از ویتامین C است.

2. پشتیبانی از مشکلات گوارشی

برای مشکلات گوارشی واقعاً جدی، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص مشورت کنید . آیا فقط گاهی علائم خفیف دارید؟ سپس ممکن است بخواهید یک لیوان آب لیمو بنوشید. این حاوی اسید سیتریک است که به ترشح شیره معده کمک می کند و به سیستم گوارش شما اجازه می دهد غذا را بهتر پردازش کند.

 3. تسکین درد مفاصل

با بالا رفتن سن، خطر درد مفاصل نیز در کمین است – اگرچه افراد جوان نیز ممکن است به آن مبتلا شوند. نوشیدن آب لیمو می تواند به تسکین بخشی از درد کمک کند. به عنوان مثال، گفته می شود که اسید اوریک را تا حدودی رقیق می کند، که خوب است، زیرا تجمع آن باعث درد مفاصل می شود.

 

4. کمک به پیشگیری از سنگ کلیه

اگر تا به حال از سنگ کلیه رنج برده اید، لازم نیست به شما بگوییم که چقدر می تواند دردناک باشد. در بیمارستان می توانند به شما کمک کنند تا از شر آنها خلاص شوید، اما مطمئناً ترجیح می دهید از آنها اجتناب کنید. در این صورت، بهتر است آب لیمو بنوشید. سیترات موجود در آن می تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ های کلسیمی کمک کند.

5. تسکین درد در کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا دردناک است، اما دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است درد در کیسه صفرا را تجربه کنید. به التهاب و لجن صفرا فکر کنید. البته، همیشه عاقلانه است که در صورت بروز این نوع علائم ناخوشایند با پزشک خود تماس بگیرید. آیا می خواهید برای جلوگیری از این علائم تلاش کنید؟ سپس می توانید نوشیدن آب لیمو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. آب لیمو می تواند باعث رقیق شدن صفرا و حل کردن سنگ کیسه صفرا شود.

6. حمایت از کاهش وزن

آیا تا به حال سعی کرده اید چند کیلو وزن کم کنید؟ سپس می دانید که مبارزه با پوند همیشه آسان نیست. با این حال، شما می توانید آن را آسان تر کنید. مثلا با آب لیمو. آب میوه متابولیسم را تحریک می کند، احساس گرسنگی را کاهش می دهد و می تواند کاهش وزن را تسریع کند.

7. درمان مسمومیت غذایی

به طور خاص، افرادی که به کشورهای قاره آسیا سفر می کنند بیشتر در معرض مسمومیت غذایی قرار می گیرند – اگرچه شما می توانید آن را فقط در آشپزخانه خود بگیرید. بسیار آزار دهنده. می توانید با نوشیدن آب لیمو ترمیم آن را تقویت کنید. اسید موجود در آن به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

8. کاهش فشار خون بالا

هنگامی که فشار خون بالا دارید، مهم است که به رژیم غذایی خود نگاه کنید و موادی که باعث آن می شوند را حذف کنید. آیا دوست دارید فشار خون خود را به روش دیگری کاهش دهید؟ سپس می توانید آب لیمو بنوشید. آب لیمو بر روی رگ های خونی اثر پاک کنندگی دارد و این می تواند فشار خون را کاهش دهد.

9. با سوزش سر دل مقابله کنید

احتمالاً وقتی از سوزش سر دل رنج می برید حتی نمی خواهید به نوشیدن آب لیمو فکر کنید. با این حال، شما می توانید از آن سود زیادی ببرید. مقدار کمی آب لیمو با آب می تواند به خنثی کردن اسید معده شما کمک کند و کمی تسکین دهد.

10. درمان آکنه

خلاص شدن از شر آکنه اغلب دشوار است. آنچه برای یک فرد مؤثر است، تأثیری بر دیگری ندارد. اگرچه این احتمال وجود دارد که تفاوتی ایجاد نکند، آب لیمو می تواند کمک کند. این یک اثر قلیایی بر بدن شما دارد و این می تواند به کاهش آکنه کمک کند.

11. مبارزه با کم خونی

تحت پوشش: هر ذره کمک می کند، اگر با کم خونی دست و پنجه نرم می کنید، می توانید آب لیمو نیز بنوشید. اگر کم خون هستید، مهم است که مقدار زیادی غذاهای حاوی آهن بخورید، اما ویتامین C نیز در اینجا نقش مهمی ایفا می کند. این به این دلیل است که ویتامین C باعث می شود بدن شما آهن غذای شما را بهتر جذب کند. به همین دلیل اغلب می بینید که قرص های آهن حاوی ویتامین C نیز هستند.

12. رفع آلرژی

آیا وقتی گرده دوباره گل می کند عطسه می کنید و اشک می ریزید؟ خیلی ها با آن آشنا هستند. با این حال، با استفاده از داروهای استاندارد، افراد تمایل به احساس کسالت دارند. اما ظاهرا لیمو هم می تواند کمک کند! آب میوه می تواند علائم را تسکین دهد. حتی اگر کمکی نکند، ضرری ندارد! برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان