برای جلوگیری از مشکلات قلبی این غذاها را بخورید

خط سلامت: فشار خون بالا و مشکلات قلبی بسیار رایج است. اغلب به دلیل سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی اشتباه، الکل زیاد، سیگار کشیدن و ورزش بسیار کم ایجاد می شود. می توانید غذاهایی بخورید که می توانند از مشکلات قلبی پیشگیری کنند.

برای جلوگیری از مشکلات قلبی این غذاها را بخورید

مشکلات قلبی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از آنها سطح کلسترول بسیار بالا است. اگرچه در نگاه اول کلسترول بالا هیچ علامتی ایجاد نمی کند، اما در واقع برای سلامتی مضر است.

به گزارش خط سلامت افزایش کلسترول می تواند منجر به حمله قلبی، سایر بیماری های قلبی عروقی و سنگ کیسه صفرا شود. بنابراین مهم است که کلسترول خود را در سطح سالم نگه دارید. این غذاها می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

 

 غذاهای مفید برای سلامت قلب

قهوه

مصرف متوسط ​​قهوه (یعنی 1 تا 2 فنجان در روز) به طور قابل توجهی گردش خون را بهبود می بخشد. مطالعات نشان می دهد که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، جریان خون 30 درصد افزایش می یابد و گردش خون بهتر از نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

شکلات تلخ

مصرف متوسط ​​شکلات تلخ از قلب و عروق خونی شما محافظت می کند. کاکائو فشار خون و کلسترول شما را تحت کنترل نگه می دارد و گردش خون را تحریک می کند که به نوبه خود اثرات خوبی بر قلب شما دارد.

ماهی سالمون

ماهی سالمون حاوی چربی های امگا 3 است که بدن شما به طور طبیعی حاوی آنها نیست اما برای شما بسیار مهم است. خوردن ماهی روغنی دو بار در هفته باعث رقیق شدن خون و ایجاد گردش خون بهتر می شود. در نتیجه، کمتر دچار نارسایی قلبی می شوید.

زردچوبه

 زردچوبه از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند و گردش خون را تحریک می کند. اگر گردش خون شما خوب باشد از رسیدن لخته خون به قلب جلوگیری می کند.

سیب

سیب در کاهش کلسترول فوق العاده است. با این حال، باید پوست سیب را بخورید، زیرا حاوی آنتی اکسیدانی است که خون را به جریان می اندازد و کلسترول را کاهش می دهد. همچنین میوه هایی مانند انگور، توت فرنگی و مرکبات برای خوردن عالی هستند اگر می خواهید کلسترول خود را در سطح سالم نگه دارید.

گردو و اسپند

چند مطالعه نشان داده است آجیل فوق العاده سالم است به عنوان مثال اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در اسپند به سطح کلسترول سالم کمک می کند. همچنین اسپند حاوی بتاکاروتن و ویتامین E است که هر دو دارای اثرات ضد التهابی هستند. در مورد گردو چطور؟ این آجیل شبیه مغز هستند که اتفاقا برای آن بسیار مفید هستند! نه تنها این، یک مشت گردو در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 19 درصد کاهش دهد.

لوبیا سیاه

لوبیا، به ویژه لوبیا سیاه، سرشار از فیبر محلول است. علاوه بر این، مدتی طول می کشد تا بدن شما هضم شود، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد لوبیا سیاه برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند و افرادی که کلسترول بالایی دارند بسیار مناسب است.

زیتون و روغن زیتون

زیتون و روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند که کلسترول را پایین می آورند. سایر روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان یا روغن کلزا نیز می توانند به حفظ کلسترول در سطح سالم کمک کنند. اگر کلسترول در حد یکسان باشد، کمتر احتمال دارد مشکل قلبی داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان