دیدگاه 3 سرآشپز ایتالیایی از 5 اشتباه رایج هنگام ماکارونی پختن

خط سلامت: سر آشپزها بزرگترین اشتباهاتی را که اکثر افراد هنگام پختن ماکارونی مرتکب می شوند، فاش کردند.

دیدگاه 3 سرآشپز ایتالیایی از 5 اشتباه رایج هنگام ماکارونی پختن

همه ماکارونی را دوست دارند. ماکارونی یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی است و بیشتر مردم دستور پخت خود را دارند که سال ها درست می کنند.

به گزارش خط سلامت در بیشتر موارد ما هنگام پختن ماکارونی چند اشتباه بزرگ مرتکب می شویم.

 گروهی از سر آشپز های ایتالیایی بزرگ ترین اشتباهاتی را که اکثر سرآشپزهای آماتور هنگام پختن ماکارونی مرتکب می شوند  فاش کردند.

5 اشتباه بزرگ موقع پختن ماکارونی

ماکارونی ارزان

سعی نکنید با خرید یک ماکارونی خشک ارزان در هزینه خود صرفه جویی کنید. تعدادی از افراد برندهای ارزان قیمت ماکارونی انتخاب می کنند که در فرآیند تولید خود از میانبر استفاده کنند.

به همین دلیل است که محصولات آنها ارزان تر هستند، اما این میانبر همچنین به این معنی است که ماکارونی از کیفیت پایین تری برخوردار است. کیفیت پایین تر به ویژه به دلیل نوع آرد استفاده شده توسط مارک های ارزان قیمت و سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن است.

آب جوش

بسیاری از مردم حوصله ندارند تا قبل از اینکه ماکارونی را به قابلمه اضافه کنند، صبر کنند تا آب کاملاً بجوشد. به محض اینکه سطح آب کمی شروع به حباب زدن کرد، کل ماکارونی یک بسته را در آب نیندازید. بعد از شروع به جوش آمدن آب حدود نیم دقیقه صبر کنید و سپس پاستا را اضافه کنید.

نمک خیلی کم

سرآشپز نیت وایتینگ، سرآشپز معروف در ایالات متحده، در مورد این موضوع گفت: آب ماکارونی که به خوبی با نمک چاشنی شده است باید طعم یک سوپ خوش طعم را بدهد. او پیشنهاد می کند باید به هر 1000 میلی لیتر آب 10 گرم نمک اضافه کنید. اگر مقدار کمی نمک اضافه کنید، ماکارونی طعم ملایمی پیدا می کند.

آب کافی

مطمئن شوید بیش از مقدار کافی آب در قابلمه برای جوشاندن پاستا دارید. به گفته نیت وایتینگ ماکارونی را باید در آب جوش و نمک زیاد بپزیم.

آبکشی پاستا

یکی از متداول ترین سؤالاتی که پرسیده می شود این است که آیا پاستا را بعد از اینکه از آب خارج کردم آبکشی کنم؟ شستن پاستا اشتباه بزرگی است، زیرا نشاسته‌ای که پس از جوشاندن روی پاستا باقی می‌ماند، در واقع پس از ترکیب شدن، یک حالت غلیظی و مخملی به سس اضافه می‌کند.

روش پخت

یکی از مهمترین چیزهایی که هنگام پختن ماکارونی انجام می دهید این است که مطمئن شوید که کاملاً «آل دنته» هستند. این کلمه ایتالیایی به معنای "تا دندان" است، اما به معنای "پخته شده نرم است".

سرآشپز مشهور دوین الکساندر می گوید: "بزرگترین اشتباهی که هر کسی می تواند مرتکب شود، سرو کردن چیزی است که من آن را "پاستای مدرسه ابتدایی" می نامم. برخی از مردم به خوردن ماکارونی که بیش از حد پخته شده است عادت کرده اند زیرا در مدارس یا سازمان ها برای آنها سرو می شود.

آنها آن را به این صورت سرو می کنند زیرا پختن بیش از حد آن می تواند حجم بیشتری ایجاد کند، یعنی پاستا بزرگتر می شود. 

پخت سس همراه با پاستا

آیا عادت دارید به محض اینکه ماکارونی پخته شد، سس را مخلوط کنید؟ این یک اشتباه است. سرآشپز سالواتوره مارچلو می‌گوید: پاستای شما باید زمانی که آل دنته است آبکش کنید تا بتوانید پختن آن را در سس بدون اینکه زیاد پخته شود، تمام کنید. سپس پاستا را حدود 30 ثانیه در سس بجوشانید و سپس از روی حرارت بردارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان