فوت و فن تهیه و پخت برنج به سبک رستوران + برنج تان دون و مغز پخت می شود

خط سلامت: چرا طعم برنج در رستوران بسیار بهتر از برنج خانگی است؟ چه فوت و فن هایی در رستوران اعمال می شود که در خانه ها و پخت برنج توسط کدبانوها رعایت نمی شود.

فوت و فن تهیه و پخت برنج به سبک رستوران + برنج تان دون و مغز پخت می شود

پختن برنج ساده ترین کار دنیا به نظر می رسد: کمی آب بجوشانید، برنج را اضافه کنید و دوباره بجوشانید.

به گزارش خط سلامت با این حال، این فرآیند به ظاهر ساده در پختن برنج اغلب منجر به یک آشفتگی می‌شود. چرا طعم برنج در رستوران خیلی بهتر است؟

فوت و فن تهیه و پخت برنج به سبک رستوران

شستشو و خیساندن

ابتدا باید دانه های برنج را بشویید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. به این دلیل که این نشاسته می تواند دانه های برنج را هنگام پختن خیلی چسبناک کند. دانه ها را تا زمانی که طول می کشد قبل از شفاف شدن آب بشویید. اگر از برنج قهوه ای، باسماتی، ... استفاده می کنید، باید دانه ها را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت خیس کنید.

مقدار آب

اینجاست که بسیاری از افراد هنگام پختن برنج اشتباه می کنند. حتی زمانی که دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را به دقت دنبال می‌کنید، طعم برنج آن‌طور که انتظار داشتید نمی‌شود. برای برنج سفید به ازای هر 175 گرم برنج به 360 تا 420 میلی لیتر آب نیاز دارید. اما برای برنج قهوه ای متفاوت است: برای برنج قهوه ای به ازای هر 175 گرم برنج به 480 میلی لیتر آب نیاز دارید.

قابلمه

 از قابلمه ای ضخیم استفاده کنید، زیرا کف آن باعث می شود حرارت به طور یکنواخت پخش شود. اگر از قابلمه ای با نازک استفاده می کنید، وسط آن سریعتر از کناره های قابلمه پخته می شود.

آشپزی

پس از آماده سازی درست، بالاخره نوبت به شروع پخت واقعی برنج می رسد. برنج و آب را به یک تابه متوسط ​​دردار اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون و یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. آب را روی حرارت متوسط ​​به جوش بیاورید

برای برنج سفید برنج را در قابلمه ای دردار روی حرارت متوسط ​​تا کم بگذارید تا تمام آب آن جذب شود (این کار حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد). برنج قهوه ای که خیسانده نشده است باید 45 تا 50 دقیقه بجوشد. اگر برنج قهوه ای خود را خیس کرده اید، باید آن را 20 دقیقه بجوشانید.

چند نکته آخر

مهم نیست از چه نوع برنجی استفاده می‌کنید، هنگامی که به طور مرتب در را بردارید تا بررسی کنید آیا برنج هنوز آماده شده است یا خیر، بخار از آن خارج می شود که روی برنج تأثیر می گذارد.

علاوه بر این اگر زعفران به آن اضافه کردید، این کار را همزمان با اضافه کردن کره یا روغن زیتون به آب انجام دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان