این 7 نوع نوشیدنی را در بلک لیست بگذارید اگر دنبال تناسب اندام و لاغری هستید

خط سلامت: اگر می خواهید وزن کم کنید، این نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این 7 نوع نوشیدنی را در بلک لیست بگذارید اگر دنبال تناسب اندام و لاغری هستید

تشخیص سالم بودن نوشیدنی ها بر اساس ظاهرشان بسیار سخت تر است. به راحتی می توان گفت یک کلوچه با شکر و شکلات زیاد برای رژیم غذایی مفید نیست.

اما آیا آب سیب سالم است یا خیر؟ و اسموتی ها چه ؟ در هر صورت نوشیدنی های زیر را می توان از برنامه غذایی خود حذف کرد.

آب سیب 

آب سیب، در واقع به هیچ شکلی سالم نیست. ممکن است سالم به نظر برسد زیرا حاوی سیب است  اما اینطور نیست. و 100٪ آب سیب ناسالم ترین آنها است. درصد بالای قند غلیظ و کالری موجود در آب میوه می تواند منجر به افزایش وزن شود.

البته در آب سیب 100 درصد ویتامین دارد، اما برای مقابله با تمام قند کافی نیست. مقدار شکر حتی با یک قوطی نوشابه قابل مقایسه است.

 آب پرتقال

آب پرتقال مانند آب سیب چندان سالم نیست. این نوشیدنی دارای آب میوه کم است، معمولاً فقط 5٪ تا 10٪. علاوه بر این، مقدار زیادی شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) در آب پرتقال وجود دارد.

شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) از نشاسته ذرت به دست می آید و ارزان تر از شکر است، به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی دوست دارند از آن استفاده کنند. همچنین شیرین تر از شکر است و سریعتر جذب بدن می شود. در نتیجه، سطح قند خون می تواند به سرعت کاهش یابد و در نتیجه باعث می شود که قند بیشتری بخواهید.

اسموتی

اسموتی می تواند بسیار سالم باشد، اما اکثر اسموتی های از پیش بسته بندی شده ای که در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شوند، اینطور نیستند.

این یک ناامیدی بزرگ برای بسیاری از مردم است. به نظر می رسد نوشیدنی بسیار سالم است. میوه و سبزیجات در آن وجود دارد.  یک اسموتی حتی می تواند به اندازه یک قوطی نوشابه حاوی قند باشد.

سودا

 نوشابه حاوی مقدار زیادی قند است. آیا می دانستید یک قوطی نوشابه به طور متوسط ​​حدود 12 قاشق چایخوری شکر و حدود 130 کالری دارد؟

این مقدار دو برابر شکر موجود در یک تخته شکلات است. اگر روزانه نوشابه می نوشید، احتمال کمی وجود دارد که شکم تان تخت شود. اما این همچنین می تواند منجر به افزایش چربی احشایی شود که خطرناک ترین نوع آن است.

نوشیدنی های الکلی

بیهوده به آن «شکم آبجو» نمی گویند. نوشیدن روزانه یک آبجو می تواند منجر به افزایش وزن شود. اما این تنها نوشیدنی الکلی نیست که هنگام تلاش برای کاهش وزن باید از آن اجتناب کنید. مصرف بیش از حد شراب و مشروبات الکلی نیز می تواند منجر به اضافه وزن و چربی شکم شود.

الکل همچنین مانع از توانایی بدن برای سوزاندن چربی می شود. این نوشیدنی ها همچنین می توانند کیفیت خواب را کاهش دهند و هورمون هایی را که بر گرسنگی و احساس سیری تأثیر می گذارند، مختل کنند.

میلک شیک

بیشتر در مورد انواعی صحبت می کنیم که در رستوران ها دریافت می کنید. علاوه بر میلک شیک های معمولی، چیزی به نام فریک شیک ها نیز وجود دارد که برتری میلک شیک ها است. با پایه بستنی و تزئین شده با هر چیزی که ناسالم است. 

یک میلک شیک معمولی چندان سالم نیست. به عنوان مثال یک میلک شیک شکلاتی بزرگ را در نظر بگیرید. شما بیش از 400 کالری و 60 گرم قند دریافت خواهید کرد که آن را به یکی از کم مصرف ترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن تبدیل می کند.

 قهوه های مخلوط

امروزه قهوه را می توان در همه شکل ها و اشکال یافت. برای مثال با طعم کاراملی یا وانیلی ... یا قهوه سرد. لوکس ترین ها گاهی حتی 560 کالری، 14 گرم چربی اشباع شده و 80 گرم قند دارند. اگر هر روز یکی از این ها (با خامه فرم گرفته) بنوشید، به راحتی می توانید در یک هفته نیم کیلو وزن اضافه کنید. اگر همچنان می خواهید قهوه بنوشید، قهوه اسپرسو همیشه سالم ترین گزینه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان