برای داشتن همیشگی ریحان چه کنیم؟

خط سلامت: ریحان تازه یکی از محبوب ترین انواع سبزیجات است. این سبزی مفید را می توانید در باغچه خانه خود پرورش دهید و آن را در تازه ترین حالت ممکن مصرف کنید.

برای داشتن همیشگی ریحان چه کنیم؟

ریحان یکی از محبوب ترین انواع سبزیجات است. مراقبت از این سبزی آسان است؛ همچنین بوی معطری ریحان از شیوع آفات رایج باغ مانند شته ها و کنه ها جلوگیری می کند.

به گزارش خط سلامت می توانید ریحان را در باغچه خانه نیز پرورش دهید. در این مطلب نکاتی در رابطه با نحوه نگهداری و برداشت  ریحان ارائه می دهیم.

ریحان و روش نگهداری از آن

می‌توانید این گیاه را در باغچه (یا در گلدان های کوچک) برای مدت طولانی‌تری پرورش دهید. در ادامه نحوه برداشت برگ و ساقه ریحان و همچنین نحوه نگهداری آنها را توضیح می دهیم.

زمان برداشت ریحان

ریحان را زمانی برداشت کنید که ارتفاع گیاه به 25 سانتی متر برسد و حداقل چهار دسته برگ داشته باشد. 

نحوه برداشت برگ ریحان

برداشت برگ‌های ریحان به‌صورت تک تک ( منفرد) باعث حفظ تعادل گیاه می‌شود. اگر در هر بار فقط به چند برگ نیاز دارید، لازم نیست برگ های ریحان را دسته ای بچینید. بهتر است برای برداشت برگ های ریحان از بالاترین برگ‌ها شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

نحوه برداشت ساقه ریحان

برداشت ساقه های ریحان به گیاه کمک می کند تا شاخ و برگ بیشتری تولید کند. برای تقویت ساقه‌های گیاه، از قیچی یا سایر ابزار تیز مخصوص هرس‌، برای بریدن بالای گره برگ (برجستگی که در آن برگ جدید رشد می‌کند) استفاده کنید.

نحوه نگهداری ریحان تازه

بهترین راه برای نگهداری ریحان تازه این است که برگ‌های پایینی را بردارید و ساقه‌ها را مانند گل‌ در یک لیوان آب قرار دهید.

اگر فقط برگ‌های ریحان را می‌چینید، آن‌ها را در یک دستمال کاغذی مرطوب و در کیسه‌ای نگه دارید. همچنین، می‌توانید برگ‌ها را منجمد کنید، سپس آن‌ها را در کیسه‌های فریزر برای نگهداری طولانی‌تر ببندید. برای خشک کردن برگ های ریحان، شاخه ها را به صورت وارونه آویزان کنید و پس از خشک شدن در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان