سریع ترین شیوه برای تشخیص سرطان

خط سلامت:سرطان معده معمولا دیر تشخیص داده می شود. محققان می گویند: با توجه به اینکه هیچ دستورالعمل رسمی غربالگری برای سرطان معده در ایالات متحده موجود نیست بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان معده زمانی تشخیص داده می شوند که سرطان در مراحل پیشرفته باشد.

سریع ترین شیوه برای تشخیص سرطان

سرطان معده چهارمین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. برخی تحقیقات اخیرا نشان داده است شستشوی دهان ممکن است به پزشکان در مورد زود هنگام سرطان معده کمک کند.

به گزارش خط سلامت محققان تفاوت کمی در باکتری های دهان افراد مبتلا به سرطان معده و افرادی که به طور جدی در معرض خطر سرطان هستند (شرایط پیش سرطانی)، پیدا کردند، این در حالی است که باکتری های دهان افراد سالم تفاوت قابل توجه با افراد مبتلا به سرطان داشت.

سرطان معده و یک راه ساده برای تشخیص 

محققان استدلال می کنند یک شستشوی ساده دهان می تواند آن باکتری ها را به عنوان بخشی از یک غربالگری سریع و آسان سرطان شناسایی کند.

باکتری های دهان چه اطلاعاتی درباره معده می دهند؟

دکتر شروتی ردی پراتی، محقق جراحی عمومی در دانشکده راتگرز رابرت وود جانسون، می‌گوید: ما می‌بینیم که میکروبیوم دهان و میکروبیوم معده به هم متصل هستند. آگاهی از کیفیت باکتری های موجود در دهان به متخصصان اطلاعات مفیدی در رابطه با محیط معده ارائه می دهد.

بر اساس نتایج، محققان مدلی ابداع کردند که نشان می دهد 13 گونه باکتری وجود دارد که تفاوت بین افراد سالم و افرادی است که در معرض ابتلا به سرطان معده هستند را نشان می‌دهد.

سرطان روده چه ارتباطی با باکتری های روده دارد؟

به گفته محققان، تغییرات در میکروبیوم های روده به محض اینکه معده شروع به تغییراتی می کند که در نهایت به سرطان منتهی می شود، رخ می دهد.

محققان استدلال می کنند یک شستشوی ساده دهان می تواند این باکتری ها را به عنوان یک روش غربالگری سریع و آسان برای سرطان شناسایی کند.

این امر به پزشکان و بیماران این فرصت را می دهد تا قبل از بروز سرطان معده از آن جلوگیری کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان