این شهر ایران آلزایمری ندارد! + روغن معجزه گر را می خورند

خط سلامت: محققان دریافتند افرادی که بیش از هفت گرم در روز روغن زیتون مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به‌ندرت یا هرگز آن را مصرف نکرده‌اند، ۲۸ درصد کمتر از خطر مرگ ناشی از زوال عقل برخوردار هستند.

این شهر ایران آلزایمری ندارد! + روغن معجزه گر را می خورند

روغن زیتون چگونه به مغز کمک می کند؟

مطالعه‌ای نشان داد روغن زیتون مستقیماً فعالیت سیناپسی، انعطاف‌پذیری کوتاه‌مدت و حافظه را بهبود می‌بخشد، در حالی که آسیب‌شناسی عصبی تاو را کاهش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت علاوه بر این، یافته های تحقیق نشان می دهد که مصرف روغن زیتون شدید با کاهش خطر اختلال در حافظه بینایی و روانی کلامی مرتبط است.

آیا روغن زیتون فرابکر حافظه را از مغز در برابر آلزایمر محافظت می کند؟

در مورد فواید روغن زیتون به تنهایی، یک مطالعه در سال 2021 نشان می دهد می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نقش داشته باشد .

محققان خاطرنشان می کنند اولئوروپئین آگلیکون، پلی فنول موجود در مقادیر بالایی در روغن زیتون فوق بکر، تشکیل رسوبات آمیلوئید را کاهش می دهد که یکی از مشخصه های بیماری آلزایمر است.

محققان اعلام کردند در نتیجه این تحقیق دریافته‌اند خطر مرگ بر اثر فراموشی و زوال عقل در افرادی که روزانه بیش از ۷ گرم روغن زیتون (حدود نصف قاشق غذاخوری) مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که کمتر از ۷ گرم روغن زیتون مصرف می‌کنند، به طور قابل توجهی کاهش می‌یاید.

محققان دریافتند مصرف حداقل ۷ گرم روغن زیتون در روز با ۲۸ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از فراموشی و زوال عقل مرتبط است.  

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و پلی فنول است، آنتی اکسیدان‌هایی که از سلول‌ها و رگ‌های خونی از جمله رگ‌های مغز محافظت می‌کنند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

التهاب می‌تواند پیری در مغز (و بدن) را تسریع کند و تصور می‌شود علت اصلی زوال عقل و زوال شناختی باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان