پزشکان زن بهتر هستند یا پزشکان مرد؟

خط سلامت: آیا پزشکان زن بهتر هستند؟ بسیاری از زنان ترجیح می دهند به پزشکان زن مراجعه کنند مطالعات انجام شده در چندین دهه اخیر نشان داده است افراد - به ویژه زنان - در صورت مراجعه به پزشک زن ممکن است نتایج سلامت بهتری داشته باشند.

پزشکان زن بهتر هستند یا پزشکان مرد؟

یک مطالعه بزرگ که اخیراً در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، داده‌های 770000 پرونده بیماران را که بین سال‌های 2016 تا 2019 در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خط سلامت از طریق این تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند بیماران مرد و زن احتمال مرگ کمتری داشتند و نرخ بستری مجدد در 30 روز پایین‌تر بود. پس از خروج از بیمارستان اگر مراقبت آنها توسط یک پزشک زن انجام شود و بیماران زن به طور قابل توجهی بیشتر از بیماران مرد از ویزیت توسط پزشک زن سود بردند. 

پزشک زن یا مرد؟

هر پزشک زن در مقطعی از زندگی خود یک بیمار زن بوده است. گاهی اوقات ما به زمان بیشتری برای پردازش آنچه در حال رخ دادن است و نحوه بیان آن نیاز داریم. 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس و دانشگاه توکیو انجام شد، نشان داد حدود 10.15٪ از مردان و 8.2٪ از زنان در حالی که تحت مراقبت یک پزشک زن بودند جان خود را از دست دادند، در حالی که این رقم در بیماران 10.23٪ و 8.4٪ بود. توسط یک پزشک مرد درمان می شود. 

پزشکان زن ممکن است به کاهش خجالت، ناراحتی و تابوهای اجتماعی-فرهنگی هنگام معاینه و مکالمات حساس هنگام معاینه بیماران زن کمک کنند.

اما حتی نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می‌کنند اگرچه هنوز از نظر آماری قابل توجه است، اما داده‌ها تفاوت بسیار کمی را نشان می‌دهند. یک مطالعه در سال 2018 بر روی بیش از 580000 بیمار قلبی که در اورژانس فلوریدا بستری شده بودند، همچنین نشان داد که میزان مرگ و میر مردان و زنان زمانی که توسط یک پزشک زن ویزیت می‌شدند کمتر بود. زنانی که توسط پزشکان مرد معالجه می شدند بدترین وضعیت را داشتند. مطالعه دیگری با تجزیه و تحلیل بیش از 1 میلیون بیمار جراحی که در سال گذشته منتشر شد، به این نتیجه رسید که بیمارانی توسط جراحان زن درمان می‌شوند، در 90 روز و یک سال پس از جراحی، احتمال کمتری برای پیامدهای نامطلوب دارند. 

این ممکن است تا حد زیادی به دلیل تفاوت در سبک های ارتباطی باشد که بین پزشکان زن و مرد دیده می شود. بررسی تحقیقات چندین دهه نشان داده است پزشکان زن تمایل دارند مکالمه طولانی تری با بیماران داشته باشند . 

داده ها نشان می دهد که تعداد پزشکان زن از 28 درصد در سال 2007 به بیش از 37 درصد در سال 2021 رسیده است . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان