این ملحفه ها را بخرید تا دچار خارش و اگزما نشوید + هر چند روز یکبار ملافه عوض کنید

خط سلامت: با توجه به اینکه تقریباً از هر 10 نفر 1 نفر در دوره‌ای از زندگی خود اگزما را تجربه می‌کنند کدام پارچه ها در واقع بهترین ملحفه های دوستدار اگزما را می سازند؟

این ملحفه ها را بخرید تا دچار خارش و اگزما نشوید + هر چند روز یکبار ملافه عوض کنید

اگزما چیست؟ اگزما یک بیماری پوستی شایع است که باعث خارش و خشکی پوست می شود، که در صورت عدم درمان، می تواند به راش یا تاول تبدیل شود یا حتی در برخی موارد ممکن است عفونی شود.

به گزارش خط سلامت درمان‌های زیادی برای اگزما وجود دارد. اگر از اگزما رنج می برید، طبیعتاً به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن ناراحتی خواهید بود. این جایی است که ملافه‌های شما با ملحفه‌های نرم ، تنفس‌پذیر و ضد حساسیت، روکش‌های لحاف و روبالشی‌ها برای سرمایه‌گذاری ایده‌آل  وارد می‌شوند .

هنگام خرید ملحفه های ضد اگزما به چه نکاتی توجه کنیم؟

پوست اگزماتیک می تواند به راحتی توسط عوامل فیزیکی یا محیطی خوش خیم تحریک شود، بنابراین مهم است که هنگام انتخاب ملحفه های جدید، سلامت خود را در نظر بگیرید. موارد کلیدی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

نرمی

هرچه ملافه های تخت شما نرم تر باشد، اصطکاک کمتری را تجربه خواهید کرد، که به کاهش احتمال تشدید اگزما کمک می کند بنابراین در صورت امکان، از پارچه‌های «خراش دار» مانند پشم، فلانل یا کتان اجتناب کنید. 

نرمی ملحفه تخت با «تعداد نخ» اندازه‌گیری می‌شود هر چیزی بالاتر از تعداد 300 نخ معمولاً «لوکس» در نظر گرفته می‌شود.

تنظیم دما

تنظیم دما و تنفس برای خنک نگه داشتن و راحتی شما در شب و جلوگیری از تعریق شبانه که ممکن است به پوست ملتهب و دوره های اگزماتیک کمک کند، کاملا ضروری است. 

دفع رطوبت

درست مانند مدیریت دما مهم است که مراقب ملافه‌هایی باشید که رطوبت بالایی دارند، زیرا این کار شما را در تمام طول شب خنک و راحت نگه می‌دارد. 

نه تنها این بلکه از آنجا که ملافه شما خشک می ماند - حتی در ماه های گرم و مرطوب تابستان - احتمال کمتری دارد که در معرض رشد باکتری ها قرار بگیرید و ملافه های شما برای مدت طولانی تری تازه تر می مانند . 

بهترین پارچه برای اگزما چیست؟

 پارچه های خاصی می توانند پوست را تحریک کنند، که اگر از اگزما رنج می برید، می تواند باعث خارش، بثورات و حتی عفونت شود. 

بامبو

وقتی به بامبو فکر می کنید، احتمالاً تصاویری از شاخه های بلند علف را تداعی می کنید. اما چیزی که ممکن است متوجه نشده باشید این است که می توان از آن برای ایجاد ملافه های بامبو لوکس که بسیار دوستدار اگزما هستند نیز استفاده کرد. 

بامبو به لطف الیاف ابریشمی خود به طور طبیعی خنک می‌شود و به شما اطمینان می‌دهد که در طول شب راحت باشید. علاوه بر این: از آنجا که بامبو یک گیاه سریع رشد است، کاملاً پایدار و خود تجدید می شود و آن را به یک انتخاب طرفدار سیاره تبدیل می کند. 

اکالیپتوس

ملافه‌های ابریشمی اکالیپتوس با قابلیت تنفس، رطوبت‌گیر و بسیار نرم، قطعاً باید در صدر فهرست قرار بگیرند.

ابریشم

ابریشم نیازی به معرفی ندارد: این ابریشم به دلیل نرم و راحت بودن بسیار مشهور است و مانند بامبو و اکالیپتوس یک تنظیم کننده عالی دما است. 

 ابریشم عاری از گرد و غبار، کنه و کپک هستند. با این حال یکی از معایب ملافه‌های ابریشمی این است که اخلاقی‌ترین آنها برای تولید نیست جایی که اکالیپتوس به عنوان یک جایگزین مطرح می‌شود. 

پنبه مصری

پنبه مصری یک گزینه طبیعی و محبوب در میان مبتلایان به اگزما، به دلیل شهرت آن به عنوان یک محلول خواب راحت و لوکس، در دنیای رختخواب یک امتیاز سلطنتی است. 

میکروفیبر

ورق های میکروفیبر از مواد مصنوعی مانند پلی استر ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که پوششی نرم و ابریشمی ارائه دهند. علاوه بر این، ورق های میکروفیبر به طور طبیعی ضد حساسیت هستند و در برابر گرد و غبار و کنه ها مقاوم هستند و اگر مبتلا به اگزما هستید، آنها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. 

پارچه هایی که اگر اگزما دارید از آنها اجتناب کنید

در حالی که ابریشم بامبو و اکالیپتوس فواید تسکین دهنده ای دارند، از سوی دیگر، پشم، کتان و فلانل می توانند به خارش شبانه کمک کنند.

ملافه‌های پشمی، کتان و فلانل به جای نرم و ابریشمی بودن، معمولاً گرما و آرامش را در اولویت قرار می‌دهند، اما اگر پوست حساسی دارید که مستعد راش است، می‌تواند احساس «خراش» شود. 

هر چند وقت یک بار باید رختخواب خود را با اگزما عوض کنید؟

اول از همه، چه مبتلا به اگزما باشید چه نباشید، شستن مرتب ملافه ها برای جلوگیری از تجمع کثیفی، کثیفی و مواد حساسیت زا ضروری است!

با این حال، در حالی که برخی از افراد می توانند با دو بار در ماه شستن ملحفه ها راحت شوند، اگر از اگزما یا خارش پوست رنج می برید، پیشنهاد می کنیم ملافه های خود را به صورت هفتگی تغییر دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان