راههای مبارزه با دزد خاموش بینایی

خط سلامت: گلوکوم یا آب سیاه که اغلب به عنوان "دزد خاموش بینایی" شناخته می شود، گروهی از بیماری های چشمی را در بر می گیرد که به عصب بینایی آسیب می رساند و منجر به کاهش تدریجی بینایی می شود.

راههای مبارزه با دزد خاموش بینایی

گلوکوم یا آب سیاه اصطلاحی است که برای اشاره به مجموعه ای از مشکلات بینایی به کار می رود.

به گزارش خط سلامت آسیب ناشی از گلوکوم یا آب سیاه، عصب بینایی را تخت تاثیر قرار می دهد و منجر به کاهش تدریجی بینایی می شود.

گلوکوم (آب سیاه ) و راه های مقابله با آن

متخصصان عقیده دارند می‌توان با آگاهی، اتخاذ استراتژی‌های مناسب و بهبود کیفیت زندگی با گلوکوم مقابله کرد. چند توصیه مهم برای مقابله با این عارضه بینایی عبارت است از:

معاینه منظم چشم

تشخیص زودهنگام کلید مدیریت گلوکوم است. برای نظارت بر سلامت چشم و تشخیص هر گونه تغییر در وضعیت سلامتی، معاینه منظم توسط چشم پزشک ضروری است.

برنامه های درمانی را دنبال کنید

درمان گلوکوم اغلب شامل قطره های چشمی، داروهای خوراکی، لیزر درمانی یا جراحی است. برای کنترل فشار داخل چشم و جلوگیری از از دست دادن بیشتر بینایی، پیروی از توصیه های پزشک و رعایت برنامه درمانی خود بسیار مهم است.

کنترل فشار داخل چشم، تغییرات ساختاری و عملکردی در عصب بینایی 

کنترل کردن این موارد علایمی که نشان دهنده بدتر شدن آب سیاه است را نشان می دهد. به این ترتیب اگر تغییری در مسیر درمان لازم باشد به موقع متوجه آن می شوید.

انتخاب سبک زندگی سالم

رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، مدیریت استرس و نکشیدن سیگار خطر گلوکوم را کاهش می دهد.

آگاه باشید

آگاهی خود را در مورد گلوکوم افزایش دهید و در مورد پیشرفت های حاصل در گزینه های درمانی مطلع باشید. دانش به شما این امکان را می دهد که نقش فعالی در مدیریت سلامت چشم خود و تصمیم گیری آگاهانه در مورد مراقبت خود داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان