از پله راه رفتن برای لاغری بهتر است یا پیاده روی؟

خط سلامت:بالا رفتن از پله در مقابل راه رفتن؛ کدام ورزش برای کاهش وزن بهتر است؟

از پله راه رفتن برای لاغری بهتر است یا پیاده روی؟

آیا باید از پله ها بالا بروید یا قدم بزنید و راه بروید؟ اگر یکی را بر دیگری ترجیح می دهید و نمی دانید که کدامیک می تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند، ببینید متخصصان چه می گویند.

به گزارش خط سلامت اگر یک راه برای تقلب در سبک زندگی بی تحرک و شروع یک سفر کاهش وزن بدون تعیین زمان خاصی از روز وجود دارد ، این است که بدن خود را به حرکت درآورید و از نشستن طولانی تر خودداری کنید.

افرادی که روز خود را خیلی زود شروع می‌کنند و آن را دیر به پایان می‌رسانند، اغلب با پیدا کردن زمان برای ورزش کردن به روش معمولی مشکل دارند.

خبر خوب این است که چند دوره کوتاه از فعالیت‌ها مانند راه رفتن هنگام صحبت کردن با تلفن، بالا رفتن از پله‌های اداری، پیاده‌روی یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به جای رانندگی می‌تواند به شما در داشتن یک سبک زندگی سالم و حتی کاهش وزن کمک کند.

توجه به حرکات خود می تواند نقش مهمی در سوزاندن کالری و دستیابی به سلامتی جامع داشته باشد.

افرادی که مشکل مفصلی ندارند، احساس فشار نمی کنند و از بالا رفتن از پله ها لذت می برند، ممکن است آن را به پیاده روی ترجیح دهند، زیرا از نظر کالری سوزی، اولی موثرتر است.

بالا رفتن از پله در مقابل راه رفتن؛ کدام را انتخاب کنم؟

کارشناسان می گویند بسته به سطح تناسب اندام، مسائل سلامتی یا علاقه خود می توانید یکی از آنها یا هر دو را انتخاب کنید. افرادی که مشکل مفصلی ندارند، احساس فشار نمی کنند و از بالا رفتن از پله ها لذت می برند ، ممکن است آن را به پیاده روی ترجیح دهند، زیرا از نظر کالری سوزی، اولی موثرتر است. با این حال، اگر بالا رفتن از پله ها باعث خستگی یا فشار به زانوهایتان می شود، پیاده روی مطمئنا بهترین ورزش است.

مزایای بالا رفتن از پله ها

بالا رفتن از پله ها نه تنها برای سلامت ماهیچه ها و استخوان ها مفید است ، بلکه می تواند برای قلب نیز معجزه کند. روند صعود به بالا گروه های عضلانی متعددی از جمله پاها و هسته را درگیر می کند. ضربان قلب را بالا می برد و باعث تناسب اندام قلبی عروقی بهتر می شود. همچنین باعث گردش خون بهتر در سراسر بدن می شود.

 بالا رفتن از پله ها می تواند کالری بیشتری در دقیقه بسوزاند و ماهیچه های مختلفی را درگیر کند.

بهترین انتخاب به ترجیحات فردی، سطح تناسب اندام و هرگونه ملاحظات بهداشتی بستگی دارد. هم بالا رفتن از پله و هم پیاده‌روی می‌توانند اشکال مؤثری از ورزش برای کاهش وزن باشند که در یک برنامه تناسب اندام متعادل گنجانده شوند. 

بالا رفتن از پله ها عموماً شدید است و در مقایسه با پیاده روی می تواند کالری بیشتری در دقیقه بسوزاند، به خصوص اگر به سرعت بالا می روید یا چند قدم را در یک زمان انجام می دهید. با این حال، کالری سوزی دقیق به عواملی مانند وزن، سرعت و شدت فعالیت بستگی دارد.

درگیری عضلانی

بالا رفتن از پله به دلیل حرکت عمودی، عضلات بیشتری از جمله باسن، همسترینگ، چهارسر ران و ساق پا را درگیر می کند. این می تواند منجر به رشد بیشتر عضلات و افزایش سرعت متابولیسم شود و به طور بالقوه به کاهش وزن در طولانی مدت کمک کند.

شدیدتر

بالا رفتن از پله معمولاً شدیدتر از راه رفتن روی زمین صاف است، به این معنی که می تواند ضربان قلب را سریعتر افزایش دهد و آن را برای مدت طولانی بالا نگه دارد. این می تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتر در مدت زمان کوتاه تری نسبت به پیاده روی شود.

وقت گذاشتن به طور منظم برای حفظ وزن و سلامت کلی کار آسانی نیست. با این حال، اگر برنامه معمول شما شامل پیاده روی سریع برای کاهش وزن است، ممکن است به جای آن از پله ها استفاده کنید. 

به از دست دادن چربی پایین تنه کمک می کند

فقط آوردن زانوی خود به سمت قفسه سینه برای بالا رفتن از پله ها به ران ها، کمر و قسمت مرکزی بدن فشار وارد می کند. این کار مانند کرانچ های ایستاده عمل می کند. با این حال، اگر هدف کاهش وزن است، باید به طور منظم کوهنوردی کنید و قدم های زیادی بردارید. در واقع، بالا رفتن از پله‌ها برای زنانی که تمایل به افزایش چربی در قسمت پایین تنه‌شان دارند، خوب است.

متابولیسم را افزایش می دهد

علاوه بر تقویت عضلات مرکزی بدن، با سوزاندن کالری بیشتر، متابولیسم را تسریع می کند. پیشنهاد می شود انجام 30 قدم در یک زمان ممکن است به سوزاندن حدود 10 کالری کمک کند.

به هضم غذا کمک می کند

بالا رفتن از پله ها کالری سوزی را افزایش می دهد، گردش خون را افزایش می دهد و به عضلات شکم فشار می آورد. همه این فواید همچنین علائم یبوست را کاهش داده و به هضم غذا کمک می کند.

سلامت عمومی را افزایش می دهد

حتی بالا رفتن روزانه از پله های کوچک دو طبقه یک تمرین هوازی فوق العاده است. فعالیت های قلبی عروقی باعث بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول، تنظیم دیابت و حفظ سلامت قلب می شود

 پیاده روی برای همه است

همه نمی توانند از پله ها بالا بروند و عاقلانه است که افراد مسن و افراد دارای مشکلات حرکتی و مفصلی با کنترل بهتر بر حرکت به پیاده روی بروند. در مقایسه با بالا رفتن از پله ها با خستگی کمتر می توانید زمان بیشتری را به پیاده روی بگذرانید. پیاده روی مداوم و طولانی مدت در واقع می تواند منجر به کاهش وزن بیشتر در مقایسه با بالا و پایین رفتن از پله شود. 

 بالا رفتن از پله فشار بیشتری به زانوها و مچ پا وارد می کند، بنابراین ممکن است برای همه افراد، به خصوص کسانی که مشکلات مفصلی دارند، مناسب نباشد.

در حالی که بالا رفتن از پله ممکن است کالری بیشتری در دقیقه بسوزاند، پیاده روی را می توان برای مدت طولانی تری بدون خستگی ادامه داد. این بدان معناست که ممکن است در طول یک پیاده روی طولانی تر در مقایسه با یک جلسه کوتاه تر از پله نوردی، به طور کلی کالری بیشتری بسوزانید.

هر نوع فعالیت بدنی منجر به ترشح اندورفین می شود و به رهایی از استرس کمک می کند. اگر فردی هستید که تمرینات معمولی را جذاب نمی‌دانید، زمان کوتاهی دارید یا منتظر رسیدن به سطح تناسب اندام خاصی هستید، پیاده روی یا بالا رفتن از مسیر خود به سمت هدف ایده خوبی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان