5 آجیل که برای سلامت قلب مفید هستند + فیلم

خط سلامت :سالم ترین میان وعده های خود را از این آجیل ها انتخاب کنید.

5 آجیل که برای سلامت قلب مفید هستند + فیلم

آجیل منبع فوق العاده ای از چربی سالم، فیبر و پروتئین است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آنها دارای تعدادی  از مزایای سلامتی هستند، به ویژه در مورد کاهش خطر بیماری قلبی .

به گزارش خط سلامت بنابراین در این ویدیو به بررسی پنج مورد از سالم ترین آجیل هایی می پردازم که می توانید بخورید.

شماره یک، آجیل برزیلی

گفته می شود آجیل برزیلی از درختی در آمازون سرچشمه می گیرد و منبع فوق العاده غنی سلنیوم است. در مطالعاتی ، بیمارانی که برای بیماری کلیوی تحت همودیالیز قرار می‌گرفتند دچار کمبود سلنیوم بودند و این بیماران به مدت سه ماه فقط یک عدد آجیل برزیلی در روز می خوردند.

پس از مدتی سطح سلنیوم خون بیماران  به حالت عادی بازگشت و آجیل ها اثر آنتی اکسیدانی در خونشان داشتند.آجیل برزیلی همچنین ممکن است التهاب را در بیماران تحت همودیالیز و همچنین در افراد سالم کاهش دهد.

مصرف سلنیوم همچنین برای بیماری های شایع تر مانند پرکاری تیروئید هاشیموتو نشان داده شده است. در واقع، غده تیروئید ما دارای بالاترین میزان سلنیوم در هر گرم از اعضای بدن ما است.

شماره دو، گردو

گردو منبع عالی اسید چرب امگا سه به نام اسید آلفا لینولنیک است. بسیاری از مطالعات بزرگ نشان داده اند که خوردن گردو به طور قابل توجهی کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش می دهد در حالی که کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد.

اکنون این ممکن است به دلیل محتوای بالای آلفا لینولنیک اسید و سایر مواد مغذی آنها باشد. گردو همچنین ممکن است سایر عوامل مرتبط با سلامت قلب را بهبود بخشد، از جمله التهاب سیستمیک، فشار خون و جریان طبیعی خون از طریق سیستم گردش خون.

شماره سه، بادام

بادام حاوی تعدادی از مواد مغذی مفید به ویژه ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان است و همچنین ماده معدنی منیزیم. مطالعات نشان می دهد که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری ممکن است به کاهش وزن و کاهش فشار خون در افراد دارای اضافه وزن یا چاق کمک کند. آنها همچنین برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند.همچنین نشان داده شده است که آنها التهاب را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهند.

شماره چهار، بادام هندی

بادام هندی یکی دیگر از گزینه های عالی است و به ویژه سرشار از منیزیم مانند بادام است. در واقع در کنار اسفناج، بادام هندی و بادام یکی از بهترین منابع منیزیم در رژیم غذایی انسان هستند.

شماره پنج، بادام زمینی

 مصرف زیاد بادام زمینی با کاهش میزان مرگ و میر مرتبط است. جالب توجه است که میزان آسم و بیماری های آلرژیک ممکن است در کودکان مادرانی که در طول بارداری یک یا چند بار در هفته بادام زمینی می خورند کمتر باشد. زنان نباید مصرف بادام زمینی را در دوران بارداری کاهش دهند و خوردن بیشتر ممکن است حتی مفید باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان