آسانسور موجب می شود عمرتان کوتاه شود

خط سلامت: اگر می‌توانید از پله‌ یا آسانسور استفاده کنید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارند و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در روال‌های روزانه باشد.

 آسانسور موجب می شود عمرتان کوتاه شود

دکتر سوفی پادوک در دانشگاه آنگلیا می‌گوید: بیماری قلبی عروقی تا حد زیادی از طریق اقداماتی مانند ورزش قابل پیشگیری است. با این حال، بیش از یک نفر از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان سطوح توصیه شده فعالیت بدنی را برآورده نمی کند.

به گزارش خط سلامت بالا رفتن از پله یک شکل عملی و به راحتی قابل دسترس از فعالیت بدنی است که اغلب نادیده گرفته می شود. این مطالعه بررسی کرد آیا بالا رفتن از پله به عنوان نوعی فعالیت بدنی می تواند در کاهش خطرات بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس نقش داشته باشد .

نویسندگان بهترین شواهد موجود در مورد این موضوع را جمع آوری کردند و یک متاآنالیز انجام دادند. مطالعات بدون توجه به تعداد پله ها و سرعت بالا رفتن گنجانده شد.

9 مطالعه با 480479 شرکت کننده در تجزیه و تحلیل نهایی وجود داشت. جمعیت مورد مطالعه شامل شرکت کنندگان سالم و کسانی بود که سابقه قبلی حمله قلبی یا بیماری شریانی محیطی داشتند. محدوده سنی بین 35 تا 84 سال و 53 درصد شرکت کنندگان زن بودند.

در مقایسه با نرفتن از پله، بالا رفتن از پله با 24 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کمتر احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه بود. بالا رفتن از پله همچنین با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مرتبط است.

دکتر پادوک گفت: بر اساس این نتایج، مردم را تشویق می‌کنیم پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد هر چه از پله‌ها بیشتر بالا برود، فواید بیشتری خواهد داشت بنابراین چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله ها بالا بروید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان