برای نابینا نشدن از قانون 20-20-20 استفاده کنید

خط سلامت: در حالی که نمی توانید به طور جادویی کاهش بینایی را برطرف کنید، اما می توانید با اجرای این عادات ساده در برنامه روزانه خود، سلامت چشم خود را کنترل کنید.

برای نابینا نشدن از قانون 20-20-20 استفاده کنید

عادات ساده می تواند سلامت چشم را تقویت کند.از دست دادن بینایی مشکل بزرگی است که زندگی روزمره را مختل می کند. همچنین شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده  تخمین می زند 93 میلیون بزرگسال در ایالات متحده در معرض خطر بالای از دست دادن بینایی هستند.

اگرچه همیشه نمی‌توانید فقدان بینایی را که تجربه کرده‌اید بازیابی کنید، به این معنی نیست که نمی‌توانید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از چشم‌های خود انجام دهید.

 عینک آفتابی بزنید 

قرار گرفتن چشم در معرض اشعه ماوراء بنفش ممکن است به مرور زمان باعث آسیب شود. طبق آکادمی چشم پزشکی آمریکا، استفاده از عینک آفتابی می تواند نور مضر UV را مسدود کند و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آفتاب سوختگی، سرطان چشم و رشد اطراف چشم را کاهش دهد. عینک های پلاریزه با لنزهای دودی یا خاکستری ممکن است بهترین محافظت را در برابر اشعه های خورشید داشته باشند و تابش خیره کننده را کاهش دهند.

 شکستن صفحه نمایش

استفاده طولانی‌مدت از صفحه نمایش می‌تواند باعث خشکی چشم ، درد در گردن و شانه‌ها، تاری دید، سردرد و فشار دیجیتالی چشم یا سندرم بینایی رایانه شود . انجمن بینایی سنجی آمریکا استفاده از قانون 20-20-20 را برای جلوگیری از سندرم بینایی کامپیوتری توصیه می کند. هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله حداقل 20 فوتی نگاه کنید.

برای کتاب هم استراحت کنید

 وقتی کتابی را می خوانید، احتمالاً آن را برای مدت طولانی نیز از نزدیک نگه می دارید. هر دو فعالیت می توانند منجر به نزدیک بینی یا نزدیک بینی شوند، به این معنی که اشیاء دور تار هستند در حالی که چیزهای نزدیک واضح هستند. همانطور که باید از قانون 20-20-20 برای شکستن صفحه نمایش استفاده کنید، باید از این قانون برای استراحت کتاب نیز استفاده کنید. اگر متوجه شدید که غرق در آنچه در رایانه می خوانید یا انجام می دهید، یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا استراحت 20 دقیقه ای خود را از دست ندهید.

بدن خود را حرکت دهید 

ورزش منظم می تواند فوایدی برای سلامت چشم داشته باشد مانند تقویت عروق خونی سالم و کاهش خطر ابتلا به گلوکوم و رتینوپاتی دیابتی. حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​در هفته، به علاوه دو روز تمرین قدرتی برای عضلات شما توصیه می کند. همچنین می توانید تمرینات چشمی را برای کاهش تنش و فشار چشم هنگام نشستن پشت میز انجام دهید.

 بیرون بروید

 تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در خارج از منزل وقت می گذرانند کمتر در معرض ابتلا به نزدیک بینی در نوجوانی و بزرگسالی هستند. بازی با بچه ها در زمین بازی محلی، قدم زدن در جنگل یا حتی بازی در حیاط خلوت می تواند به کل خانواده کمک کند سالم و فعال بمانند. 

سیگار نکشید

 سیگار برای سلامتی مضر است. به گفته سازمان غذا و دارو، سیگار همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید یا دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن را افزایش دهد.

احتمال ابتلا به آب مروارید در افراد سیگاری دو یا سه برابر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری چشمی تا چهار برابر بیشتر است. 

 وعده های غذایی متعادل بخورید

غذاهایی که هر روز می خورید می توانند سلامت چشم را بهبود بخشند . خوردن غذاهای غنی از ویتامین های A، C و E، بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا 3، لوتئین، زآگزانتین و روی می تواند به رشد سلولی، کاهش التهاب بافت چشم و محدود کردن رادیکال های آزاد که می تواند به چشم شما آسیب برساند، کمک کند.

برای دریافت مواد مغذی مناسب برای چشمان خود، با گنجاندن برخی از این غذاها در رژیم غذایی معمول خود، وعده های غذایی متعادل بخورید:

ویتامین A و بتاکاروتن: زردآلو، هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین، فلفل قرمز، پنیر ریکوتا، انبه.

ویتامین C: گریپ فروت، پرتقال، لیمو، نارنگی، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز.

ویتامین E: آووکادو، بادام، کره بادام زمینی، جوانه گندم، تخمه آفتابگردان.

امگا 3: ساردین، ماهی تن، قزل آلا.

لوتئین و زیگزانتین: کلم، کلم بروکلی، تخم مرغ، نخود، کلم پیچ، اسفناج، کاهوی رومی، سبزی شلغم.

روی: لوبیا لیما، لوبیا چشم بلبلی، نخود سیاه، گوشت قرمز بدون چربی، غلات غنی شده، مرغ.

 از مالیدن چشم ها خودداری کنید

اگر به طور معمول چشمان خود را مالش دهید، ممکن است باعث آسیب چشم یا عفونت شود . خشکی چشم و خستگی چشم می تواند باعث شود که بخواهید چشمان خود را مالش دهید و برخی ممکن است آنها را بیش از حد یا خیلی سخت مالش دهند. این می تواند منجر به مشکلاتی مانند کاهش یا تاری دید، سردرد، التهاب، حساسیت چشم و نور شود. دلیل دیگر برای جلوگیری از مالش چشم این است که باکتری ها یا ویروس های روی انگشتان یا دست ها می توانند منجر به ورم ملتحمه شوند که معمولاً به آن چشم صورتی می گویند.

به جای مالیدن چشم ها، از قطره های چشمی یا آب نمک برای تمیز کردن چشم ها و مرطوب نگه داشتن آنها استفاده کنید.

دستان خود را بشویید

همیشه باید دست های خود را قبل از دست زدن به صورت یا چشم ها و دست زدن به لنزهای تماسی بشویید. تقریباً 45 میلیون آمریکایی از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند  و از هر سه نفر یکی از آن‌ها دچار عوارضی می‌شوند که از هر پنج نفر یک نفر عفونت ناشی از لنزهای تماسی باعث آسیب قرنیه می‌شود. 

شستن مرتب دست ها می تواند خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را تا 21 درصد و بیماری اسهالی را تا 40 درصد کاهش دهد. 

 آرایش خود را پاک کنید

بعد از یک روز طولانی، آخرین چیزی که ممکن است به آن فکر کنید پاک کردن آرایش چشم قبل از خوابیدن است. به گفته شبکه بینایی سنجی،  انجام این کار به سلامت چشم کمک می کند و می تواند خطر بلفاریت یا التهاب پلک را کاهش دهد .برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان