چند بار باید در روز نخ دندان بکشید ؟

خط سلامت: نخ دندان به سلامت هرچه بیشتر دندان ها کمک می کند. دندانپزشکان استفاده از نخ دندان را یک بار در روز برای از بین بردن پلاک، جلوگیری از بیماری لثه و کمک به کاهش بوی بد دهان توصیه می کنند.

چند بار باید در روز نخ دندان بکشید ؟

نخ دندان یک رشته انعطاف پذیر ساخته شده از الیاف نایلونی یا پلاستیکی است که نقش مهمی در بهداشت و سلامتی دندان ها ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت دندانپزشکان توصیه می کند روزانه از نخ دندان استفاده کنید. این کار به پیشگیری از بیماری های لثه کمک می کند.

نخ دندان چه فوایدی دارد؟

نخ دندان مزایای فراوانی برای سلامت دندان ها دارد. استفاده از نخ دندان:

پلاک را از بین می برد

مسواک زدن می تواند مقداری پلاک را از بین ببرد، اما نمی تواند بین دندان ها را پاکسازی کند. تحقیقات نشان داده است استفاده از نخ دندان علاوه بر مسواک زدن باعث کاهش بیماری لثه ( ژنژیویت ) در مقایسه با مسواک زدن به تنهایی می شود.

پیشگیری از بیماری لثه

 بیماری لثه، ناشی از سطوح بالای عفونت است. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که پلاک ها در امتداد و زیر خط لثه ایجاد می شود. در ایالات متحده، 47.2٪ از بزرگسالان 30 ساله و بالاتر به نوعی بیماری لثه مبتلا هستند.

بوی بد دهان را کاهش می دهد

بوی بد دهان گاهی اوقات، نشان دهنده مشکلات جدی مانند بیماری لثه است. نخ دندان کشیدن باکتری های پنهان شده در دهان را از بین می برد. 

چه زمانی از نخ دندان استفاده کنیم؟

دندانپزشکان 2 بار در روز مسواک زدن و 1 بار در روز نخ دندان کشیدن را توصیه می کنند. برخی افراد قبل از خواب نخ دندان می کشند، برخی دیگر ترجیح می دهند صبح یا بعد از ناهار از نخ دندان استفاده کنند. بهترین زمان برای استفاده از نخ دندان زمانی است که به بهترین وجه با برنامه روزمره شما مطابقت دارد.

می توانید قبل یا بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید. اما اگر بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که نخ دندان کشیدن را کنار بگذارید، زیرا فکر می کنید دندان های تان تمیز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان