نباید تمام روز دمپایی پوشید/ پابرهنه راه بروید!

خط سلامت: پوشیدن دمپایی به مدت طولانی در خانه احتمالآ باعث تنبلی و تعادل کمتر پاها می شود.

نباید تمام روز دمپایی پوشید/ پابرهنه راه بروید!

به گزارش خط سلامت، نباید تمام روز دمپایی خود را بپوشید بخصوص دمپایی های کرکی برای بدن خوب نیست.

به شما نمی گوییم هرگز نباید دمپایی را بپوشید. وقتی بعد از یک روز طولانی فعالیت به خانه می رسید، هیچ چیز بهتر از پوشیدن دمپایی و استراحت دادن به پاهایتان احساس نمی شود. 

وضعیت بدن

دکتر الینور برت می گوید: گاهی اوقات بهتر است دمپایی را رها کنید و با پای برهنه راه بروید. چون هر بار که وارد خانه می‌شوید دمپایی می‌پوشید، می‌تواند روی وضعیت بدن تأثیر منفی بگذارد.

در حالی که دمپایی مطمئناً مشکلات کمتری را نسبت به کفش‌های محدودکننده، حمایت‌کننده و پاشنه‌دار که بیشتر مردم می‌پوشند، دمپایی در خاموش کردن عضلات و گیرنده های عمقی پاها نقش دارد. این باعث تنبلی و تعادل کمتر پاها می شود. این بدان معناست که پایه بدن شما اساساً خاموش است و بر حرکت بقیه بدن تأثیر می گذارد و این می تواند بر وضعیت و بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

حمایت کردن

 ما بیش از حد روی حمایت و محافظت از پاها تمرکز کرده ایم. او توضیح می‌دهد: همه ما به این باور رسیده ایم که پاهای ما «نیاز به حمایت» و «نیاز به محافظت» دارند، اما در واقع با حمایت و محافظت از پاهایمان، پاهای بسیار ضعیف و سفتی ایجاد می‌کنیم که آنطور که طراحی شده‌اند حرکت نمی‌کنند. به… این واقعاً تأثیر قابل توجهی دارد که نباید آن را مسخره کرد.» به همین دلیل است که درمانگر هم ترازی پوسچر توصیه می کند که زمان بیشتری را صرف راه رفتن با پای برهنه کنیم. به خصوص زمانی که تنها در خانه هستید و هیچکس شما را به خاطر آن قضاوت نمی کند. برت گفت: «پابرهنه بودن به پاهای شما اجازه می دهد که واقعاً مجبور به کار باشند ... زمین را در زیر خود حس کنند، دما را بخوانند و مهمتر از همه، حرکت کنند».

برت تصدیق می کند که ممکن است پابرهنه رفتن تنها چیزی نباشد که برای حل مشکلات وضعیت بدن خود به آن نیاز دارید. اگر فقط با پای برهنه و بدون ورزش مناسب راه بروید، واقعاً برای بدن شما کار چندانی نخواهد داشت. پس برخیزید، یک یا پنج دقیقه راه بروید. و اگر داخل خانه هستید؛ آن دمپایی ها را دربیاور و پاهایت را به حرکت درآور!برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان