لیست غذاهای مفید برای دندان و لثه

خط سلامت: برخی از انواع غذاها در واقع می توانند دندان های شما را قوی تر کنند.

لیست غذاهای مفید برای دندان و لثه

معمولاً می دانیم چه نوع مواد غذایی می تواند به دندان ها و لثه های ما آسیب برساند. مثل شکر یا لیمو.

به گزارش خط سلامت اما آیا می دانستید که برخی از انواع غذاها می توانند دندان ها و لثه های شما را قوی تر کنند؟ 

سبزیجات و لبنیات

همه سبزیجات برای دندان شما مفید نیستند اما آیا می دانستید که سبزیجات ترد می توانند پلاک دندان را از بین ببرند؟ هویج، کلم بروکلی یا برخی از تکه‌های فلفل دلمه‌ای میان‌وعده‌ای عالی هستند اگر می‌خواهید از سلامت دندان‌هایتان مطمئن شوید. لبنیات نیز گزینه خوبی است زیرا مینای دندان ، قسمت بیرونی دندان شما را قوی تر می کند. محصولاتی مانند شیر و ماست سرشار از کلسیم و پروتئین هستند که به مبارزه با پوسیدگی کمک می کند. این بدان معناست برای مثال پنیر در واقع برای دندان های شما بسیار سالم است!

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کاهو برای سلامت لثه ها مفید هستند. دلیلش این است که آنها غنی از فولات هستند. فولات به تقویت مینای دندان کمک می کند و به مبارزه با برخی بیماری های لثه یا التهاب لثه کمک می کند.

سیر، پیاز و قارچ

این ها نه تنها برای اضافه کردن طعم به غذای شما خوشمزه هستند، بلکه برای شما نیز بسیار خوب هستند. هم پیاز و هم سیر می توانند با باکتری هایی که مسئول حفره ها، پوسیدگی دندان و التهاب لثه هستند مبارزه کنند. سیر حتی می تواند به جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند . 

میوه

توت فرنگی فقط یک نوع میوه خوشمزه نیست، بلکه می تواند به بهداشت دهان و دندان کمک کند. این میوه های شیرین کوچک می توانند دندان ها را سفیدتر کنند و همین امر در مورد سیب نیز صدق می کند.

هر دو دارای اسید مالیک هستند، اسیدی که به گفته آستین، خاصیت سفید کنندگی دارد. اما سیب فقط دندان های شما را سفیدتر نمی کند. میوه هایی مانند سیب و گلابی حاوی فیبر بیشتری هستند. چون باید این میوه های پر از فیبر را به درستی بجوید، لثه های شما تحریک شده و تولید بزاق افزایش می یابد. هنگامی که میزان بزاق در دهان شما افزایش می یابد، خطر ایجاد حفره را کاهش می دهید.

بنابراین اگر می خواهید بهداشت دهان و دندان خود را بهبود ببخشید، خوردن این نوع غذاها راه خوبی برای انجام آن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان