چه زمانی نباید نوشابه بنوشید؟

خط سلامت: نوشابه های گازدار و بخصوص کوکاکولا طرفداران زیادی دارد اما با وجود مضرات زیاد در دو تایم از روز خوردن نوشابه گازدار و کوکاکولا بدترین انتخاب محسوب می شود.

چه زمانی نباید نوشابه بنوشید؟

همه می دانیم که همیشه بهتر است به جای نوشابه ، یک لیوان آب بخوریم، اما گاهی اوقات رفع تشنگی با نوشیدنی گازدار خوب است.

به گزارش خط سلامت اما آیا می دانستید که بدترین زمان از روز برای نوشیدن کوکاکوکا سرد چه تایمی است؟ 

بدترین زمان نوشیدن کوکاکوکا 

اگر قصد دارید برای دویدن بیرون بروید یا چند لحظه از شروع یک تمرین شدید فاصله دارید، نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی گازدار ایده خوبی نیست.

به گفته لزلی بونچی - متخصص تغذیه ورزشی - نوشیدن نوشابه در واقع آب بدن را کم می کند. این بدان معناست که اگر سعی می کنید قبل از تمرین تشنگی خود را رفع کنید، نوشابه در واقع آن را بدتر می کند.

وی گفت: نباید قبل از ورزش نوشابه بنوشید. کربناته شدن می تواند «تخلیه روده» را کند کند، بنابراین به اندازه کافی هیدراته نمی شوید. نوشیدن نوشابه قبل از ورزش بر هیدراتاسیون بدن تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا مایعات از طریق دستگاه گوارش به ماهیچه‌های ورزش‌کننده راه پیدا کنند.

درد و ناراحتی

این بدان معناست وقتی قبل از عرق کردن، نوشابه می نوشید، ممکن است احساس نفخ کنید. اما زمان دیگری از روز نیز وجود دارد که زمان بدی برای خوردن نوشابه محسوب می شود.

به گفته این متخصص نوشیدن نوشابه قبل از صبحانه روش خوبی نیست. او می‌گوید: به طور کلی نوشیدن نوشابه در صبح ممکن است به این معنی باشد که قبل از اینکه نیاز مایعات خود را برآورده کنید، احساس سیری می‌کنید. از آنجا که نوشابه ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا معده را خالی کند، ممکن است احساس سیری کنید و اگر این اولین نوشیدنی باشد که هنگام بیدار شدن از خواب می نوشید، پس این احتمال وجود دارد که مصرف مایعات دیگر و آبرسانی مناسب را برای شما سخت تر کند. در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که از غذا اجتناب می کنید.

بنابراین اگر در حال فکر هستید که آیا یک نوشابه خنک را باز کنید یا به جای آن یک لیوان آب بنوشید، ممکن است آب مطمئن ترین گزینه باشد. به خصوص در صبح یا قبل از رفتن به بیرون برای دویدن. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان