4 بیماری مهم بخاطر خوب نجویدن غذا

خط سلامت: بزاق نقش مهمی در هضم غذا دارد. هنگامی که غذای خود را می جوید، غدد موجود در دهان که تولید بزاق می کنند، شروع به کار سخت تری می کنند و این بدان معنی است که میزان بزاق در دهان افزایش می یابد.

4 بیماری مهم بخاطر خوب نجویدن غذا

 

روش جویدن شما می تواند بر سیستم گوارش شما تأثیر منفی بگذارد

به گزارش خط سلامت احتمالاً می‌دانید که آهسته غذا خوردن برای شما بهتر از پر کردن دهان تان است.  نحوه جویدن غذا ممکن است بر توانایی شما در بلعیدن غذا تأثیر بیشتری می گذارد.

جویدن و هضم غذا

آیا می دانستید  هضم غذا از قبل در دهان شما شروع می شود؟ و این بدان معنی است که جویدن غذای شما به درستی برای هضم مناسب بسیار مهم است.

بزاق به تجزیه کربوهیدرات ها و چربی های موجود در غذا کمک می کند و به شما در بلع کمک می کند. همچنین باعث می شود معده اسید هیدروکلریک بیشتری تولید کند و معده را برای غذا آماده کند.

نجویدن غذا به درستی می تواند منجر به مشکلاتی شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

 پرخوری

وقتی خیلی سریع غذا می خورید، به درستی جویده نمی شوید و این بدان معناست  به سیگنال هایی که بدن تان درباره مقدار غذای مورد نیازش ارسال می کند نیز گوش نمی دهید. این باعث پرخوری می شود و پرخوری می تواند منجر به وضعیتی به نام "سندرم متابولیک" شود که خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند سرطان و دیابت یا بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

مشکلات گوارشی

وقتی غذای خود را نمی جوید، در نهایت به جای تکه های کوچک و جویده شده، تکه های بزرگ آن را می بلعید. هنگامی که این اتفاق می افتد، آنزیم ها و صفرا در معده ممکن است قادر به مقابله با ذرات ورودی غذا نباشند و این می تواند باعث شود که باکتری های موجود در معده غذای هضم نشده را تخمیر کنند و باعث تکثیر باکتری های مزبور شود که می تواند باعث نفخ، گاز، سوء هاضمه یا یبوست شود.

سوزش سر دل

هنگامی که غذای خود را می جوید، معده اسید هیدروکلریک تولید می کند. اما اگر غذای خود را فقط به طور جزئی بجوید، معده اسید هیدروکلریک کافی برای تجزیه غذایی که خورده اید تولید نمی کند و ممکن است منجر به سوزش سر دل شود.

مواد مغذی

اگر غذای خود را قبل از قورت دادن نجوید (یا اگر به اندازه کافی آن را نجوید)، کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های موجود در غذا به طور کامل تجزیه نمی شوند و روده کوچک قادر به جذب آن نخواهد بود. 

به همین دلیل است که توصیه می کنند هر لقمه را حدود بیست تا سی بار بجوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان