10 نکته برای خلاص شدن از شر خارش نیش پشه

خط سلامت: زمانی که خورشید می تابد را دوست داریم و می توانیم از بودن در فضای باز لذت ببریم. تنها عیب آن پشه های مزاحم است که مدام ما را نیش می زنند.

10 نکته برای خلاص شدن از شر خارش نیش پشه

آیا خارش نیش پشه شما را دیوانه می کند؟ این نکات را امتحان کنید.

به گزارش خط سلامت خارش در عرض چند ثانیه از بین برود.

کاهش خارش نیش پشه

 آلوئه ورا

آلوئه ورا واقعا برای خیلی چیزها خوب است. این به شما کمک می کند تا زمانی که بیش از حد طولانی در معرض نور خورشید هستید خنک شوید، اما همچنین یک درمان برای آکنه است. آلوئه ورا پوست را خنک و تسکین می دهد و خارش را کاهش می دهد. 

 پوست موز

شاید این اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خطور می کند، اما به شدت توصیه می شود. فقط داخل پوست موز را روی محل نیش پشه بمالید. این باید تا حد زیادی خارش را کاهش دهد. رطوبت از نیش پشه توسط قندهای موجود در پوست گرفته می شود که خارش را کاهش می دهد.

تکه های یخ

برای جلوگیری از خارش، نیش پشه را هر چه سریعتر خنک کنید. چند تکه یخ را در یک حوله فلانل یا چای قرار دهید و حداقل بیست دقیقه روی محل نیش پشه قرار دهید. سرما تضمین می کند که خارش را احساس نمی کنید و تورم از بین می رود. 

 نمک

نمک یکی دیگر از داروهای طبیعی است. نیش پشه را خشک می کند، بنابراین خارش باید در کوتاه ترین زمان از بین برود. مخصوصاً شستشو با نمک کمک خواهد کرد. ابتدا پوست ناحیه نیش پشه را خیس کنید. مقداری نمک (ترجیحا درشت) بگیرید و لایه برداری کنید! بگذارید مدتی خیس بخورد و با آب گرم بشویید. 

 خمیر دندان

خمیر دندان محصول دیگری است که خیلی بیشتر از مسواک زدن مفید است. جوش ها را خشک می کند، می توانید با آن تمیز کنید و به نیش پشه کمک می کند. ترجیحا از خمیر دندانی که نعناع در آن وجود دارد استفاده کنید. مقداری خمیر دندان را روی محل نیش پشه بمالید و بگذارید مدتی روی پوست بماند. متوجه خواهید شد که ناحیه به سرعت خشک می شود و از شر خارش خلاص می شوید.

جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک فرنی شکل بگیرد. سپس آن را روی محل خارش پخش کنید و بگذارید پانزده دقیقه روی پوست بماند.

آبلیمو

اسیدهای طبیعی به از بین رفتن خارش ناشی از نیش پشه کمک می کنند. آب لیمو و لیمو خارش را متوقف کرده و از عفونت جلوگیری می کند. 

روغن درخت چای

روغن درخت چای به رفع جوش، شپش سر، عرق پا و نیش پشه کمک می کند.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز مانند آبلیمو و لیمو ترش بسیار ترش است. به همین دلیل است که در برابر نیش پشه موثر است. کمی از این سرکه را روی محل نیش پشه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر همه چیز خوب پیش برود، خارش کاهش می یابد. 

الکل

 مقداری الکل روی مقداری پنبه بریزید و روی محل خارش بمالید. در عرض چند ثانیه، خارش باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان