آیا کرم ضد آفتاب پارسال قابل استفاده است؟

خط سلامت: آیا هنوز هم می توانید از ضد آفتاب سال گذشته استفاده کنید؟ آیا باید ضد آفتاب سال گذشته را دور بریزید یا هنوز می توانید از آن استفاده کنید؟

آیا کرم ضد آفتاب پارسال قابل استفاده است؟

همه ما زمان زیادی را صرف لذت بردن از نور خورشید می کنیم و اگر باهوش هستید، قبل از بیرون رفتن در آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید.

برخی از مردم ضد آفتاب سال گذشته را بیرون می آورند در حالی که برخی دیگر برای خرید یک ضد آفتاب جدید اقدام می کنند. 

ضد آفتاب

به گزارش خط سلامت هنگامی که یک ضد آفتاب می‌خرید، معمولاً روی برچسب آن نوشته شده است که این محصول پس از باز کردن آن حدود 12 ماه ماندگاری دارد. تولید کنندگان کرم های ضد آفتاب ادعا می کنند که SPF پس از گذشت یک سال به نصف کاهش می یابد. به گفته آنها، این به این دلیل اتفاق می افتد که این محصول در طول تابستان به طور مداوم با اشعه ماوراء بنفش، اکسیژن و گرما در تماس است. به گفته آنها، به همین دلیل است که این لوسیون با گذشت زمان کمتر اثر می کند.

متخصصین پوست

با این حال،دکتر Ann Lievens فکر می کرد که این احتمالاً کمی اغراق آمیز است.

متخصصان پنج ضد آفتاب با SPF 50+ را آزمایش کردند:یک سال بعد دوباره آنها را پس از تقلید از شرایط دقیق آزمایش اول آزمایش کردند. در طول سال، لوسیون ها در معرض دماهای بالا و پایین قرار می گرفتند و به طور مکرر در طی یک دوره دو هفته ای باز می شدند. این آزمایش نشان داد همه محصولات هنوز دارای SPF 50+ هستند و محافظت در برابر UVA خود را حفظ کرده اند. این بدان معناست که ضد آفتاب‌ها را می‌توان بیش از یک سال استفاده کرد.

لازم نیست بلافاصله ضد آفتاب خود را دور بیندازید، اما مهم است چند نکته را در نظر داشته باشید به عنوان مثال، باید ضد آفتاب مورد نظر را به روشی خاص نگهداری کنید: در تیوپ را بعد از استفاده باز نگذارید و آن را در سایه قرار دهید. محصول را در یک مکان خشک و خنک - دور از نور خورشید - در طول سال نگهداری کنید. علاوه بر این، چند نکته وجود دارد که باید قبل از استفاده از محصول بررسی کنید. اگر بوی عجیبی می دهد یا بافت آن کاملاً تغییر کرده است، به هر حال باید آن را بیرون بیندازید. اما اگر خوب به نظر می رسد، قطعا هنوز هم می توانید از آن استفاده کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان