میگرن بدون سردرد چه علائمی دارد؟

خط سلامت: میگرن چشمی چه علائمی دارد؟ میگرن چشمی به عنوان "میگرن بدون سردرد" نیز شناخته می شود.

میگرن بدون سردرد چه علائمی دارد؟

میگرن چشمی چندان شناخته شده نیست، حتی اگر تعداد کمی از افراد به طور منظم از آن رنج می برند. حمله میگرن چشمی (یا میگرن چشمی) معمولا بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد. انواع مختلفی از علائم مربوط به چشم ممکن است رخ دهد، اما سردرد وجود ندارد. این علائم می تواند دیدن نورهای چشمک زن یا نقاط سیاه در بخشی از دید شما باشد.

میگرن چشمی خطرناک نیست، اما می تواند بسیار تشدید کننده باشد.

میگرن چشمی چیست؟

به گزارش خط سلامت افرادی که برای اولین بار این نوع میگرن را تجربه می کنند ممکن است در ابتدا کمی بترسند. این به این دلیل است که ممکن است به نظر برسد واقعاً اتفاق بدی برای شما رخ می دهد و برای مدتی نمی توانید یا به سختی می توانید ببینید. تصور می شود که میگرن چشمی به دلیل کاهش جریان خون یا اسپاسم رگ های خونی در شبکیه یا پشت چشم ایجاد می شود. از دست دادن دائمی بینایی تقریباً هرگز اتفاق نمی افتد.

موقت

میگرن چشمی می تواند هم در بزرگسالان و هم در کودکان/نوجوانان رخ دهد، اما در زنان شایع تر از مردان است. حمله معمولاً ماهیت موقتی دارد و هیچ عواقب جدی برای بینایی شما ندارد. میگرن معمولاً بیش از 30 دقیقه طول نمی کشد. به سادگی دوباره ناپدید می شود.

علائم

این شکل از میگرن اغلب به شکل علائم چشمی ظاهر می شود، گاهی اوقات با علائم عصبی همراه است، اما بدون سردرد. تصاویر عجیبی که افراد مبتلا به میگرن چشمی می توانند ببینند عبارتند از:

لکه در حال رشد با لبه های دندانه دار

شکل  هندس های هندسی

دید ارتعاشی (مشابه زمانی که آسفالت بیشتر در پایین جاده در روزهای گرم مانند یک گودال به نظر می رسد)

نویز سفید در دید شما (مانند تلویزیون)

دید سیاه موقت؛ لکه های سیاه در عرض چند دقیقه گسترش می یابند یا بینایی شما را کاهش می دهند

تاری دید

علل و پیشگیری

میگرن چشمی می تواند باعث اضطراب یا ترس شود، اما در بیشتر موارد بی ضرر است. در موارد بسیار کمی، می تواند منجر به آسیب دائمی به شبکیه یا رگ های خونی شود. از دست دادن دائمی بینایی بسیار نادر است. اگر در مورد همه چیز شک دارید، می توانید به پزشک مراجعه کنید.

پزشک در مورد علائمی که تجربه می کنید سؤالاتی می پرسد و آنها یک معاینه چشم انجام می دهند. از آنجا که حملات میگرن طولانی نیستند، دارو یا نوع دیگری از درمان به ندرت مفید است. وقتی میگرن بعد از نیم ساعت دوباره ناپدید شد، بسیاری از داروها حتی هنوز کار خود را شروع نکرده اند. چند عامل وجود دارد که ممکن است شانس شما را برای ابتلا به میگرن چشمی افزایش دهد، اگر قبلاً به طور منظم آن را تجربه کرده باشید. سعی کنید از این موارد اجتناب کنید:

استرس طولانی مدت

برخی از محصولات غذایی مانند شکلات، پنیر و شیرین کننده های مصنوعی

مدت زمان طولانی سپری شده پشت کامپیوتر یا تلویزیون

فشار خون بالا

ضد بارداری هورمونی

خم شدن بیش از

قرار گرفتن در ارتفاعات

کم آبی بدن

سطح قند خون پایین

گرمای شدید

ترک سیگار. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان