این تحقیق در مورد گوشی تلفن همراه باورنکردنی است

خط سلامت: آمریکایی ها روزانه 144 بار گوشی های خود را چک می کنند. چگونه می توانید عادت های بد دیجیتالی را ترک کنید؟

این تحقیق در مورد گوشی تلفن همراه باورنکردنی است

گوشی‌های هوشمند که اولین بار در سال 1992 معرفی شدند، به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند از برقراری ارتباط با عزیزان تا مدیریت امور مالی.

به گزارش خط سلامت استفاده مکرر از آن‌ها و سایر دستگاه‌های فناوری می‌تواند باعث تخلیه و حواس‌پرتی شود و همچنان، کاهش آن برای ما دشوار است. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2023 ت آمریکایی ها به طور متوسط ​​144 بار در روز تلفن های خود را چک می کنند .

 نگاه مداوم به گوشی هوشمند می تواند بر عمق مکالمات تأثیر منفی بگذارد. طبق یک مطالعه در سال 2014، این درست است حتی اگر در هنگام چت با یک دوست یا همکار فقط روی یک میز نزدیک باشد .

اگر گوشی هوشمندم را در کنارم داشتم، آگاهانه یا ناخودآگاه توجهم را جلب می کرد.

همچنین به آن فکر می‌کنم، زیرا برای ذهن ما، یک گوشی هوشمند و صدای یک گوشی هوشمند محرک بسیار جذابی است. بنابراین وقتی صدای زنگ تلفنم را می‌شنوم و اعلان می‌کنم، برای ذهن من، مثل این است که شما هستید. مرا به نامم صدا می کند.

به گفته گلوریا مارک ، پروفسور انفورماتیک در دانشگاه کالیفرنیا گفت تغییر دادن چیزی که اغلب روی آن تمرکز می کنید می تواند سطح استرس را افزایش دهد، به تلاش ذهنی بیشتری برای تکمیل وظایف نیاز دارد و باعث ایجاد احساس ناامیدی و فشار زمان می شود.

 چند نکته برای تمرین ذهن آگاهی دیجیتال 

4 نکته برای تمرکز حواس دیجیتال در دنیای فناوری محور

زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانید

بدن خود را اغلب حرکت دهید

زمانی را برای معاشرت با دوستان و خانواده خود در نظر بگیرید. حتی بهتر است اگر یک فعالیت را با هم انجام دهید

ناخودآگاه ممکن است تعجب کنید که آیا چیزی را از دست داده اید

 شاید یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید در مورد رابطه‌تان با فناوری هوشیارتر باشید، این است که در زمان‌های خاصی از روز، ابزارها را به طور کامل از دیدتان خارج کنید.

تمرین ساده «نداشتن گوشی هوشمند هنگام کار در صورت عدم نیاز به آن می‌تواند به شما کمک کند تا  بهره‌وری خود را افزایش دهید.

در یک مطالعه در سال 2017 که روی بیش از 500 دانشجوی کارشناسی انجام شد، محققان به طور تصادفی شرکت‌کنندگان را تعیین کردند تا تلفن‌های هوشمند خود را روی میز، در جیب/کیف یا در اتاقی جداگانه در حین انجام تست‌های ظرفیت شناختی قرار دهند. به اعضای هر گروه گفته شد تلفن های خود را در حالت بی صدا قرار دهند تا از هرگونه صداهای قطع کننده در طول آزمایش جلوگیری کنند.

شرکت‌کنندگانی که تلفن‌های خود را در اتاق جداگانه‌ای هنگام پاسخ دادن به سؤالات رها کرده بودند، بالاترین امتیاز را کسب کردند و افرادی که تلفن خود را روی میز خود نگه داشتند، کمترین امتیاز را کسب کردند.

به یاد داشته باشید، تلفن از اولویت بالایی برخوردار است، بنابراین ناخودآگاه ذهن در حال فکر کردن است، اگر چیزی را از دست بدهم چه می‌شود؟ اگر چیز جالبی وجود داشته باشد؟

بنابراین به نوعی  100% انرژی خود را صرف کاری که انجام می دهید، چه در حال برقراری ارتباط با کسی، چه در حال یادگیری و چه در حال کار نیستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان